خیز تازه کرونا در خراسان رضوی؛ هزار و 167 نفر بستری شدند

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که هزار و ۱۶۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری هستند.
تصویر خیز تازه کرونا در خراسان رضوی؛ هزار و 167 نفر بستری شدند

به گزارش سایت خبری پرسون،دکتر محمد پهلوان رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر از مجموع بیماران بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان، ۸۸۲بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

دکتر محمد پهلوان خاطرنشان کرد: روند بستری بیماران این حوزه همچنان افزایشی است و پیش بینی می‌شود این شرایط تا دو هفته آینده ادامه داشته باشد.

وی افزود: طی یک روز گذشته ۳۴۲بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۲۶۷بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تعداد بیماران بدحال در ده روز گذشته ۴۰درصد افزایش یافته است و در حال حاضر ۲۵۳بیمار بد حال مبتلا و یا مشکوک به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند خاطر نشان کرد: بیشتر بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه، افرادی هستند که یا واکسن را دریافت نکرده اند و یا اینکه به بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند.

دکتر پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته یک هزار و ۴۶۷بیمار به مراکز جامع سلامت منتخب و یک هزار و ۲۶۴بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت سرپایی مراجعه نمودند خاطرنشان کرد: اومیکرون قدرت انتشار بسیار بالایی دارد و از تمامی افرادی که علائم شبیه به سرماخوردگی دارند درخواست می‌شود برای پیگیری و بررسی لازم به نزدیکترین مرکز سطح یک خدمات درمانی مراجعه و از حضور مستقیم در بیمارستانها اجتناب نمایند.

در حال حاضر شهر‌های بردسکن، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، خلیل آباد، چناران، خواف، خوشاب، رشتخوار، سرخس، سبزوار، فریمان، قوچان، کاشمر، کوهسرخ، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور در وضعیت قرمز، باخرز، زاوه، جوین، فیروزه، درگز، کلات، جغتای، در وضعیت نارنجی و صالح آباد و بجستان در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع : صداوسیما

384435