ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

در سرازیری پیک کرونا قرار داریم

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که مشهد در سرازیری پیک کرونا قرار داشته و شاهد کاهش آمارهای بستری و ابتلا به کرونا در این شهر هستیم.
تصویر در سرازیری پیک کرونا قرار داریم

به گزارش سایت خبری پرسون،دکتر محمدپهلوان رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که خداروشکرقرار گرفتن مشهد در سرازیری پیک کرونا شاهد کاهش آمار های بستری و مبتلا ‌به کر‌ونا در استان هستیم و این خبر خوشایند و به این معناست که در سرازیری پیک کرونا قرار گرفتیم .

دکتر محمدپهلوان افزود : هرچند آمار های بستری کاهشی است اما نباید فراموش کنیم که کرونا همچنان خطرناک است و ساده انگاری در جامعه موجب بوجود آمدن پیک های بعدی خواهد بود .

وی با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان بیان کرد : در حال حاضر بالغ بر ۹۵ درصد مردم در استان دوز اول واکسن و بیش از ۸۶ درصد دوز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند که این امار خوبی است اما موضوعی که نگران کننده است آمار پایین و ۳۳ درصدی افراد دریافت کننده ی دوز سوم واکسن است که از مردم درخواست داریم این موضوع را جدی بگیرند و در اسرع وقت برای دریافت دوز سوم واکسن خود مراجعه کنند .

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به کاهش شهرهای در وضعیت قرمز در استان افزود : خدا را شاکریم که شهرهای در وضعیت قرمز استان به چهار عدد کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر ۴ شهر دیگر استان نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد داریم که امیدواریم با رعایت مردم به وضعیت آبی در استان برسیم .

پهلوان با تاکید بر اهمیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی اظهار داشت : با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و شلوغی اماکن عمومی در این ایام و همچنین حضور میلیون ها زائر و مجاور در مشهد مقدس از مردم میخواهیم که پروتکل های بهداشتی را به جدیت در ایام رعایت کنند و حتما برای تزریق دوز سوم واکسن خود در اسرع وقت اقدام نمایند .

منبع: صداوسیما

387985