دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دیدار با دبیران اتحادیه‌های انجمن های علمی دانشجویی گفت: اولویت اول وزارت علوم، دانشجویان و مسائل دانشجویی است و دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد.
تصویر دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در دیدار با دبیران اتحادیه‌های انجمن های علمی دانشجویی که با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و معاون فناوری و نوآوری این وزارت در محل شهدای جهاد علمی برگزار شد؛ گفت: مهم‌ترین کارکرد و فایده حضور دانشجویان در انجمن‌های علمی کسب تجربه است که این تجربه برای آینده کشور بسیار محترم است زیرا مدیران آتی کشور از میان همین دانشجویان فعلی هستند.

وی با تأکید بر اینکه دغدغه‌های انجمن‌های علمی به عنوان یک تشکل پویا و حساس به پیشرفت‌های علمی کشور برای مسئولان وزارت علوم بسیار مغتنم و ارزشمند است، گفت: در راستای آشنایی و حل مسائل مرتبط با حوزه‌ی انجمن‌های علمی استمرار نشست‌های حضوری و یا مجازی ضرورت دارد و حداقل در هر فصل برای هر یک از تشکل‌های سیاسی، کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی یک نشست برگزار کنیم.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه ایجاد تعامل و ارتباط با نخبگان جامعه و افراد شاخص در هر رشته علمی جزء اولویت‌های انجمن‌های علمی قرار گیرد، گفت: در جلسات دفاعیه رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد معمولاً داورانی از سایر دانشگاه‌ها دعوت می‌شوند که انجمن‌های علمی می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و یک کارگاه آموزشی یا یک نشست صمیمانه با این اساتید برجسته داشته باشند تا دانشجویان با افراد شاخص هر رشته آشنا شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر زلفی‌گل با اشاره به ارتباط تصویری امروز خود با وزیر علوم ارمنستان و تأکید دو طرف بر برگزاری مسابقات دوجانبه و چندجانبه علمی گفت: انجمن‌های علمی تلاش کنند با همکاری دانشگاه‌ها، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی و مسابقات علمی بین المللی حضوری یا مجازی میان کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای همسایه برگزار کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به تجربیات خود به عنوان رئیس و نایب رئیس انجمن علمی شیمی به عنوان یکی از بزرگترین انجمن‌های علمی کشور گفت: با فضای کاری و ضوابط و روابط موجود در انجمن‌های علمی آشنایی کافی دارم و برای رفع مسائل و چالش‌های موجود در انجمن‌ها در چارچوب قانون و امکانات کمک خواهم کرد.

منبع: ایسنا

383489