وزیر علوم:

از پایان نامه هایی که نیازهای کشور را برطرف می‌کنند، حمایت می‌کنیم

وزیرعلوم از حمایت از پایان نامه هایی که نیازهای کشور را برطرف می‌کنند خبر داد.
تصویر از پایان نامه هایی که نیازهای کشور را برطرف می‌کنند، حمایت می‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: من از سال‌ها پیش به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه فکر می‌کردم و برای این موضوع برنامه‌هایی داشتم، به طور مثال ما سامانه نظام ایده‌ها و نیازها را با عنوان سامانه نان راه‌اندازی کردیم که البته ایده‌ها را در آنجا قرار می‌دهیم و این صنعتی‌ها هستند که باید به سراغ دانشگاهیان بیایند و از این ایده‌ها برای رفع نیازهای صنعت استفاده کنند.

وی افزود: برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، دانشگاهیان نیاز به میدان کار از سوی صنایع دارند، البته برای این موضوع یک حلقه واسط نیاز است که سامانه نان می‌تواند این نقش را داشته باشد.

وزیر علوم با اشاره به برنامه‌های دیگر وزارت علوم در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: وزارت علوم از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پایان‌نامه و رساله‌هایشان با نیازهای صنعت مرتبط باشد و بتواند بخشی از نیازها را رفع کند، حمایت می‌کند.

زلفی‌گل ادامه داد: همچنین راه اندازی صندوق عالی علوم، تحقیقات و فناوری نیز در حمایت از پژوهشگران این حوزه بسیار موثر است چرا که درصدی از سهم پژوهشی شرکت‌های دولتی به این صندوق واریز می‌شود و ما می‌توانیم از آن در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه کمک بگیریم.

منبع: فارس

412538