شرایط حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد چیست؟

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره جایگاه فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد گفت: شرایط حضور خانواده شهدای مدافع حرم نیز مانند سایر شهدا است به تعبیر دیگر حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس، مانند دیگر شهدا دیده شده است.

تصویر شرایط حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، درباره دانش آموزانی که مدارس شاهد پذیرای آن‌ها است، توضیح داد: نزدیک به ۶۰ درصد از جمعیت مدارس شاهد ما از جامعه ایثارگری هستند، به این صورت که از فرزند شهید تا نوه شهید و رزمنده و طیف‌های این چنینی را شامل می‌شوند، که در مدارس شاهد حضور دارند.

وی با اشاره به حضور دانش آموزان حافظ قرآن و فعال فرهنگی در مدارس شاهد افزود: آن ۴۰ درصد باقیمانده که از خانواده و جامعه ایثاگری نیستند، عمدتا از جمله دانش آموزانی هستند که در مسابقات فرهنگی، همچنین حفظ قرآن و مواردی از این قبیل دارای رتبه و شایستگی بودند، به همین خاطر توانستند به مدارس شاهد راه یابند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش درباره رویکرد مدارس شاهد اظهار داشت: عموما مدارس شاهد همان رویکرد اولیه که در ابتدای تاسیس داشتند را همچنان دارند و رویه سابق برقرار است. البته پنج سال است که در مسیر استانداردسازی مدارس حرکت می‌کنیم.

وی درباره فعالیت‌های مدارس شاهد در کشور گفت: چارچوب فعالیت این مدارس در سراسر کشور یکسان و محتوا نیز متناسب با مقتضیات مدارس است. در عمل بحث مدرسه محوری را در مدارس شاهد دنبال کردیم، نخواستیم همه مدارس یک قالب داشته باشند، اما چارچوب عملکردشان بر اساس ملاک‌های مدنظر مدرسه محوری مشخص شده و این اقدامات مدارس شاهد را به عنوان مجموعه‌ای مطرح کره که امروز می‌توانیم ادعا کنیم حرکت مدارس شاهد در راستای پیاده‌سازی نمادهای سندتحول بوده و استان‌ها در این سال‌ها بسیار تلاش کردند.

رزاقی در خصوص تعداد مدارس شاهد در کشور و افزایش ظرفیت آن‌ها گفت: تعداد مدارس ما ثابت مانده و افزایش پیدا نکرده است، یعنی همان ۱۳۵۰ مدرسه را که قبلا داشتیم در حال حاضر هم داریم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: البته رویکردی هم برای افزایش تعداد این مدارس نداریم، مگر در استان‌هایی که واقعا جامعه ایثارگری در آنجا بیشتر است. به طور مثال نوه شهید، سلاله شهید، نوه جانباز، نوه آزاده، نوه رزمنده و فرزند آن‌ها نیز به این مدارس می‌آیند.

وی درباره جایگاه فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس شاهد گفت: شرایط حضور فرزندان شهدای مدافع حرم نیز مانند سایر شهدا هستند. به تعبیر دیگر حضور فرزندان شهدای مدافع حرم در مدارس مانند دیگر شهدا دیده شده است.

رزاقی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال جاری، میزان و درصد کامل حضور فرزندان شهدای مدافع حرم که در مدارس شاهد درس می‌خوانند را به طور کامل استخراج نکردیم و آنچه که وجود دارد این است که مدارس شاهد کماکان ثقل اصلی دانش آموزان جامعه ایثارگری تلقی می‌شوند.

منبع: ایلنا

378993