رتبه بندی پر حاشیه!!

این روزها نتایج اولیه رتبه بندی مطبوعات که به تازگی از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، در ایران حاشیه ساز شده است.

تصویر رتبه بندی پر حاشیه!!

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا صالحی پژو روزنامه‌نگار نوشت: رتبه بندی روزنامه‌های کشور هرچند می‌تواند ابزاری باشد برای تشخیص میزان فعالیت و ارزش کمی و کیفی آنان، اما وقتی با حاشه مواجه می‌شود، باید گفت وزارت ارشاد با این حاشیه سازی، خود را برابر جامعه‌ای که در شرایط فعلی به بی اثری رسانه‌ها در برابر شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، خلع سلاح کرده و چیزی غیر از خودزنی نمی‌توان بر این عمل وزارت ارشاد متصور بود.

چرا که اگر از برخی آیتم‌ها که نتیجه آن تعجب بسیاری را برانگیخت بگذریم، باید گفت نمونه‌های خوداظهاری و آزمون این رتبه بندی از نسخ سال 98 انتخاب شده و نتیجه آن برای سال 1401 کاربردی می‌شود، حال سئوال اصلی اینجاست که روزنامه ای که سال 98 ابتدای مسیر حرکت رو به رشد قرار داشته، با چه معیار و مقیاسی زیر سایه ادعای عدالت طلبی، باید چوب این سوء مدیریت فاحش را بخورد؟

آیا واقعا باید چنین نگرش حاکمی را بر فضای رسانه ای کشور ارج نهاد یا آن را به بوته نقد گذاشت و یا پا به پای دیگر فعالان رسانه ای، برای این نوع تصمیم گیری گریست؟

تصمیمات خلق الساعه‌ای که نه تنها باعث رشد کیفی رسانه‌های کشور نمی‌شود، که زمینه ایجاد رانت برای برخی دلالان رسانه‌ای را فراهم نموده و کورسوی امید فعالان واقعی عرصه رسانه را نیز کم سوتر از قبل می‌کند.

از این رو بهتر است اکنون که معاونت رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پوست انداخته و نونوار شده است، برای حل این معضل نیز چاره‌ای بیاندیشد و با استفاده از ابزار نوین پیمایش کیفی و کمی استفاده کرده و رسانه‌های کشور را به صورت آنلاین رصد نماید تا کیفیت به روز آنان ارتقا یابد، نه فرایند دوسال گذشته اشان...

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: همراز

376008