رتبه‌بندی روزنامه‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی آغاز شد

رتبه‌بندی روزنامه‌ها در سطح کشور و به صورت سامانه‌ای از ۲۰ مهرماه جاری آغاز می‌شود
تصویر رتبه‌بندی روزنامه‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، این رتبه‌بندی بر اساس ارزیابی عملکرد روزنامه‌ها در تابستان ۱۴۰۲ صورت می گیرد و صاحبان امتیاز باید خوداظهاری خود را بر اساس روزهای منتشر شده در تاریخ های شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲، یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲، دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲، سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ و چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ آماده و در کد کاربری روزنامه در سامانه جامع رسانه ها به صورت الکترونیکی ثبت کنند.

اعلام شده است در شیوه نامه جدید رتبه بندی، تمرکز بر اهمیت تولید محتوا بوده و از مهمترین تفاوت های این رتبه بندی افزایش چشمگیر امتیازات کیفی در آن است. همچنین شاخص های روزنامه های سراسری با منطقه ای و استانی در مواردی متفاوت است.

همچنین در شیوه نامه جدید رتبه بندی با رویکرد توجه ویژه به نقش و فعالیت نیروی انسانی در رسانه ها، امتیاز بیمه خبرنگاران بخصوص برای خبرنگاران استانی و منطقه ای افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش، ارائه شاخص ها پیش از موعد ارزیابی، تفاوت مهم دیگر این دوره از رتبه بندی است. به گونه ای که روزنامه های منتشر شده بعد از تاریخ انتشار شیوه نامه داوری می شوند.

تاریخ های پنج‌گانه منتخب برای ارزیابی به صورت متوازن از سه ماه تابستان و همه روزهای هفته انتخاب شده اند. نحوه ارائه مستندات، خوداظهاری و جزئیات شاخص ها در سامانه ارائه شده است.

منبع: معاونت مطبوعاتی

533516