تصمیمات جدید برای پرونده باغات با متراژ کمتر از 500 متر

پرونده‌ تعدادی از باغات تهران امروز در صحن شورای شهر بررسی و قرار شد تصمیمات جدید برای باغات با متراژ کمتر از 500 متر اتخاذ شود.

تصویر تصمیمات جدید برای پرونده باغات با متراژ کمتر از 500 متر

به گزارش سایت خبری پرسون، در صحن امروز شورای شهر، چندین مورد پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

پرویز سروری نایب رییس شورا درجریان بررسی پلاک ثبتی واقع در منطقه 22 با متراژ 374 متر مربع که در سند باغچه ثبت شده و کمیته ماده 12 آن را دایر مشجر خوانده بود، اظهار داشت: مساحت این ملک زیر 500 متر است، چرا به شورا آمده است؟

در پاسخ به این سوال مهدی عباسی اظهار داشت: 500 متر در گذشته عددی معقول و منطقی بود و بررسی نوعیت باغ برای پرونده‏‌های بالای 500 متر در دستور کار قرار می گرفت، اما در اصلاحیه قانون باغات که در فروردین 1400 صورت گرفت، عدد 500 متر حذف و پرونده‏ها بر اساس قانون جدید مورد بررسی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: برای آماده کردن بسته کامل مقررات باغات باید اصلاحیه‏‌ای انجام دهیم که در این اصلاحیه املاک زیر 500 متر نباید به عنوان باغ شناخته شوند. اما درحال حاضر باید طبق قانون عمل کنیم.

در ادامه این موضوع احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران طی پیشنهادی گفت: سابقا پرونده‏‌های زیر 500 متر مربع به شورا ارائه نمی ‏شدند، چراکه باید به این موضوعات دقت کرد چون حق مردم زیر سوال می رود و بسیاری از اعضا اذعان دارند که از باغ شمردن چنین پرونده‌‏هایی ناراحتند، لذا پیشنهاد می‌کنم چنین پرونده‏‌هایی را به شورا نیاوریم و کنار بگذاریم و پس از اصلاحیه بررسی کنیم.

در ادامه پرویز سروری در پاسخ به صادقی گفت: این سخن کاملا درست و منطقی است اما مشکل اینجاست که دیوان عدالت اداری از شورا بازخواست می‌کند که چرا پرونده را در زمان‏بندی قانونی بررسی نکرده‎‌اید.

سپس با پیشنهاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران رای گیری در خصوص این پرونده و انجام اصلاحیه داخلی این پلاک ثبتی با اکثریت آرا از دستور خارج شد و مقرر شد تا طی بررسی‌های بعدی شورای شهر در مورد آن تصمیم گیری کنند. بنابراین قرار شد تصمیمات جدید برای باغات با متراژ کمتر از 500 متر اتخاذ شود.

منبع: فارس

374088