لزوم رعایت قانون و نظارت بر مصوبات در شورای شهر

عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر اظهارداشت: رعایت قانون و نظارت بر مصوبات شورای شهر یکی از مهمترین وظایف ما است.
تصویر لزوم رعایت قانون و نظارت بر مصوبات در شورای شهر

به گزارش سایت خبری پرسون، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورای شهر اظهارداشت: رعایت قانون و نظارت بر مصوبات شورای شهر یکی از مهمترین وظایف ما است. مقام معظم رهبری هم وقتی می‌خواهد در مورد شوراها صحبت کند اولویت‌بندی را به این شکل می‌کند که نظارت، هدایت و حمایت؛ یعنی جنبه نظارتی‌مان بر جنبه هدایت و حمایتمان می‌چربد.

وی افزود: باید اجازه ندهیم این جنبه لغو شود. متولی باید حرمت امام زاده را نگه دارد. بند یک ماده 71 قانون شوراها انتخاب شورا است، بند 2 دیدن نارسایی‌ها، اشکالات شهر و منعکس کردن به مسئولین است. بند 3، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب در امور شهرداری است که به عنوان مهمترین وظیفه شورا است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر شورا حساسیت لازم را در این مورد نداشته باشد نمی‌توانیم از کسی توقع داشته باشیم و خودمان باید این موضوع را رعایت کنیم.

امانی اضافه کرد: تا کنون سه بار در جلسات علنی بنده و بقیه اعضا و بارها در جلسات هم اندیشی با شهردار تهران درباره ضرورت رعایت مفاد اساس‌نامه سازمان‌های شهرداری به ویژه در انتصاب مدیران عامل‌شان تذکر دادیم. دوستان گفتند اشتباه شده و سرپرست گذاشته و دو سه مورد را اینگونه توجیه کردند. ضمن این که با امضای آقای چمران به شهردار تهران تذکر داده شده اما هنوز جوابش نیامده است.

وی بیان داشت: هر چند برای یکی از آن سه مورد هم اخیرا حکم مدیرعاملی زدند اما دیروز دوباره مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار منصوب شده در حالی که بند «ه» ماده 14 اساس‌نامه سازمان میادین میوه و تره بار درباره مدیرعامل سازمان این گونه می‌گوید؛ یکی از وظایف هیئت مدیره انتخاب مدیرعامل است. انتخاب یک نفر از شاغلان رسمی شهرداری تهران و یا با سابقه فعالیت حداقل 8 سال سابقه کار در قراردادی در شهرداری تهران که این تصریح شده است.
رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران گفت: دیروز یک نفر را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند که حتما انسان شایسته و باتجربه‌ای است و در این شکی نداریم و پستی که به او دادند به کار قبلی او هم ارتباط دارد.

منبع: فارس

381380