جنجال بر سر تصاویر منتشر شده در مقابل سر در دانشگاه تهران

انتشار تصاویری از دو گروه از دختران بی‌حجاب و محجبه مقابل سر در دانشگاه تهران جنجال آفرین شد.
تصویر جنجال بر سر تصاویر منتشر شده در مقابل سر در دانشگاه تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، چندی قبل تصاویری از گروهی از دختران با لباس فارغ التحصیلی در مقابل سر در دانشگاه تهران منتشر شده که این دانشجویان حجاب و یا روسری بر سر نداشتند. این موضوع چندان جنجالی نشده بود که در روز 13 آبان، گروهی از بانوان در همان مکان با حجاب کامل و در مخالفت با تصاویر قبلی عکس محجبه‌ای از خود را منتشر کردند.

اقدام گروه دوم سبب جنجالی شدن این موضوع شد و در شبکه‌های مجازی موجی از صحبت‌ها و روایت‌های مختلف میان کاربران آغاز شد و به مقایسه رفتار این دو گروه پرداختند و نظرات خود را بیان کردند.

در همین رابطه خبری منتشر شد که دانشگاه تهران بعد از این اتفاق هرگونه جشن فارغ التحصیلی را برای دانشجویان ممنوع کرده است. اگر این خبر صحت داشته باشد. قطعا اجحاف در حق افرادی است که قصد برگزاری این جشن را در کنار همکلاسی‌های خود داشتند تا حداقل چند عکس یادگاری از این روز برای سال‌های اینده خود کنار بگذارند.

در این میان تصاویری از جشن فارغ التحصیلی دانشجویان عراقی در کربلا منتشر شد که در آن دانشجویان فارغ التحصیل با حجاب‌های مختلف و دلخواه در کنار یکدیگر حضور داشتند، این تصاویر با استقبال مناسبی میان کاربران مواجه شد و اشتراک‌گذاری آن افزایش یافت. آنها تصویر دانشجویان را عراقی را نمونه بارز یک همزیستی مسالمت‌آمیز بدون ایجاد حواشی، دوگانگی و دوقطبی‌های بیهوده می‌دانستند.

همچنان بحث بر سر رفتار 2 گروه از بانوان و موضوعات حاشیه‌ای ادامه داشت که عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا توئیت متفاوتی در این رابطه منتشر کرد تا ختمی بر قضاوت‌ها و حواشی ایجاد شده در این زمینه باشد.

گنجی نوشت: "چند روز پیش تعدادی دانشجوی خارجی مقیم ایران در جشن فارغ التحصیلی با سر در دانشگاه تهران عکس نمادین گرفتند. اینجا حامیان و مخالفان حجاب هر دو حمله به جمهوری اسلامی را شروع کردند. حالا بعضی بدون این که بدانند اونها کی بودند با شکلی گرایی و سطحی گرایی مثلا به توطئه پاسخ دادند.

369671