برگزاری اجلاس مشترک روسای دانشگاه‌های ایران و سوریه

معاون آموزشی وزیر علوم پیشنهاد ایجاد شعبه مشترک دانشگاهی بین دانشگاه‌های برتر ایران و سوریه و برگزاری اجلاس مشترک را ارائه داد.

تصویر برگزاری اجلاس مشترک روسای دانشگاه‌های ایران و سوریه

به گزارش سایت خبری پرسون، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم صبح امروز در نشست مشترک وزرای علوم ایران و آموزش عالی جمهوری عربی سوریه که در وزارت علوم برگزار شد، گفت: ملت ایران همیشه در کنار کشور سوریه بوده و ان شاءالله همیشه در کنار این کشور باقی مانده و همکاری خواهد داشت. من سه پیشنهاد در حوزه آموزشی دارم. اول اینکه دانشگاه‌های ما این امکان را دارند که از اساتید سوریه‌ای به عنوان استاد وابسته استفاده کنند.

وی افزود: پیشنهاد دوم این است که در ایران بیش از دو دهه پیشنهاد برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌های مطرح دنیا را داریم و آن را می‌توانیم به دانشگاه های سوریه تعمیم دهیم و البته این دوره‌ها می‌تواند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و در زمینه مورد علاقه دو طرف برگزار شود.

معاون آموزشی وزیر علوم اظهار داشت: همچنین می‌توانیم شعبه‌های مشترک دانشگاهی بین دانشگاه‌های برتر ایران و سوریه داشته باشیم.

خاکی صدیق همچنین پیشنهاد داد برای عملیاتی شدن موارد مذکور برنامه‌ریزی برای اجلاس مشترک روسای دانشگاه‌های ایران و سوریه در آینده‌ای نزدیک انجام گیرد.

منبع: مهر

369851