سعید فرجی:

بیمه سلامت همدان به مراکز دولتی دانشگاهی بدهی ندارد

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه بیمه سلامت هیچ بدهی از سال گذشته به مراکز دولتی، دانشگاهی ندارد، گفت: ارسال برخی از اسناد دانشگاهی برای پرداخت مطالبات به موقع نیست و امیدواریم با توجه بیشتر پرداخت ها همچنان به روز باشد.
تصویر بیمه سلامت همدان به مراکز دولتی دانشگاهی بدهی ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت همدان، سعید فرجی مدیر کل بیمه سلامت استان همدان به مناسبت هفته بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان اظهار کرد: سال های گذشته بدهی‌های عمده‌ای به این مراکز داشتیم و گاهی به چند ماه می‌رسید اما خوشبختانه از سال گذشته تاکنون پرداخت‌ها به روز شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص پرداخت مطالبات پزشکان بخش خصوصی بنا داریم که در ۱۰ روز نخست بعد از هر ماه پرداخت ها انجام شود، یعنی مطالبات مهرماه در ۱۰ روز اول آبان‌ماه پرداخت می‌شود، افزود: در حال حاضر مطالبات مهرماه پزشکان آماده پرداخت است و مطالبات آبان ماه هنوز لیست نشده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه این اقدام در راستای تشویق همکاران پزشک بود تا به سمت نسخه‌نویسی الکترونیک گرایش یابند، گفت: این کار کمک کرد نسخه الکترونیکی در مراکز پزشکی نوشته شود و از طرف دیگر با ساماندهی پرداخت‌ها، اعتبارات درست‌تر هزینه شود که از ابتدای سال جاری با مشکلی در این زمینه مواجه نبودیم.

وی با اشاره به اینکه امروز سندهای مهرماه پزشکان تایید شده و در سامانه مالی قرار گرفته است و احتمالا شنبه چک آن نوشته می‌شود تا پرداخت شود، خاطرنشان کرد: در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز همین روند وجود دارد.

فرجی ادامه داد: بدهی شهریور ماه داروخانه‌ها را پرداخت کردیم و در دو هفته آینده بدهی مهرماه را پرداخت می‌ کنیم و بدهی آزمایشگاه ها و مراکز تصویربرداری نیز تا مرداد ماه پرداخت شده و شهریور ماه نیز آماده پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین خریدار خدمت ماست و حدود ۸۰ درصد اعتبارات و به نوعی هزینه‌های ما به این مجموعه تعلق می‌گیرد بیان کرد:‌ برای نخستین بار است که هیچ بدهی از سال گذشته بابت اسناد دانشگاه‌ علوم پزشکی به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و ... نداریم.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز تا تیر ماه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است، گفت: اسناد مرداد ماه بخشی از مراکز دانشگاهی هنوز کامل نشده است و انتظار داریم به سرعت ارسال کنند تا رسیدگی سریع و پرداخت‌ها انجام شود.

فرجی با بیان اینکه امیدوارم مراکز دانشگاهی سریع‌تر با مباحث الکترونیکی آشنا شوند و از طرفی سندها سریع‌تر ثبت و ارسال شود که قطعا در تسریع پرداخت مطالبات موثر است، افزود: امیدواریم با تعامل بیشتر اسناد بیمارستانی و مراکز دولتی و دانشگاهی را سریع‌تر دریافت و پرداخت کنیم.

368335