خرید استراتژیک خدمات سلامت برای پوشش سلامت همگانی ضروری است

خرید استراتژیک صحیح در راستای ارائه خدمات سلامت برای حرکت کشورها به سمت پوشش سلامت همگانی ضروری است، اما این اقدام زمانی اتفاق می افتد که تخصیص منابع تا حدودی مرتبط با عملکرد ارائه دهندگان خدمات و نیازهای بهداشتی جمعیت مورد نظر و با هدف تحقق اثر بخشی اقدامات، افزایش توزیع عادلانه منابع و مدیریت رشد هزینه ها باشد.
تصویر خرید استراتژیک خدمات سلامت برای پوشش سلامت همگانی ضروری است

به گزارش سایت خبری پرسون، خرید استراتژیک به منابعی اشاره می کند که به ارائه دهندگان خدمات سلامت تخصیص داده می شود تا خدمات سلامت را به گروه های خاص یا کل جمعیت ارائه دهند.

خرید استراتژیک زمانی اتفاق می افتد که تخصیص منابع تا حدودی مرتبط با عملکرد ارائه دهندگان خدمات و نیازهای بهداشتی جمعیت مورد نظر، با هدف تحقق اثربخشی اقدامات، افزایش توزیع عادلانه منابع و مدیریت رشد هزینه ها باشد. سازمان‌های خریدار خدمات استراتژیک می‌توانند اسامی مختلفی مانند وزارت بهداشت، مسئولین محلی، بیمه سلامت اجباری یا اختیاری و یا سازمان‌های غیر دولتی داشته باشند.

تعریف خرید استراتژیک این است که چه خدماتی بخریم؟ کدام خدمات پاسخگوی نیازهای جامعه هدف هستند و چگونه تعریف می شوند؟ از چه کسی خرید خدمت کنیم؟ کدام یک از ارائه دهندگان بخش دولتی یا خصوصی، قادر خواهند بود خدمات بهتری را ارائه دهند؟ نحوه خرید چگونه است؟ پرداخت به ارائه دهندگان چگونه و با چه نرخی انجام می شود، شرایط قرارداد چیست و نحوه نظارت بر اجرای آنها چگونه چیست؟

اصلاحات برای خرید استراتژیک بهتر می تواند به صورت گام به گام انجام شده و تغییرات از طریق وزارت بهداشت اعمال شود. سازمان جهانی بهداشت با ارائه ابزارهای ارزیابی، مشاوره در حوزه سیاستگذاری و ایجاد فرصت ها، در دراستای اصلاحات از کشورها حمایت می کند.

372080