لزوم همکاری سازمان های بیمه گر پایه و بروز رسانی اطلاعات بیمه شدگان در جهت رفع همپوشانی

معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، بر بروز رسانی اطلاعات سازمانهای بیمه گر پایه و تکمیلی به منظور اجرای سریع تر رفع همپوشانی ها تاکید کرد.
تصویر لزوم همکاری سازمان های بیمه گر پایه و بروز رسانی اطلاعات بیمه شدگان در جهت رفع همپوشانی

به گزارش سایت خبری پرسون، رضا میلابی معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت کشور، با اشاره به اینکه در حوزه خدمات الکترونیک در بیمه سلامت پیشرفت های بسیارخوب و قابل توجهی داشتیم، بیان کرد: استان کرمان در این بحث جزو استان ها پیشتاز بود و قطعا این پیشتاز بودن به سبب وفاق استانی است که بین مسئولین وجود دارد، لذا ما با همین وفاق نتایج خوبی در کرمان گرفتیم که باید این وفاق را به سطح ملی نیز تسری دهیم.

میلابی در زمینه استحقاق سنجی نیز گفت: مبنای این اقدام این بود که تمام سازمانهای بیمه گر چه در سطح پایه و چه تکمیلی اطلاعات خود را در پایگاه اطلاعات بر خط بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت بروز رسانی کنند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت کشور اظهارداشت: اینکه سرویس استحقاق سنجی را کجا استفاده کنید حائز اهمیت است، البته چند مشکل در این زمینه وجود دارد، از جمله اینکه اطلاعات بیمه شدگان باید بروز رسانی می شد که در یک مقطع زمانی به سبب عدم بررسی همپوشانی از سوی سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: اشکالات موجود در این بخش باید بررسی شود، چرا که این بحث در بیمه سلامت در بروز ترین وضعیت خود قرار دارد و مشکل ما در عدم بروز رسانی سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی است.

میلابی با اشاره به برگزاری جلسات در شورای فناوری اطلاعات گفت: بر اساس قانون بودجه 1400 بیمه های تکمیلی نیز باید بحث استحقاق سنجی را جدی بگیرند که خوشبختانه این موضوع در حال انجام است.

370959