رخ به رخ شدن افراد با خود در «رخ به رخ»

مهدی بابایی تهیه‌کننده گفتگو درامای «رخ به رخ» درباره جزییات این برنامه و تفاوت آن با دیگر تولیدات گفتگو محور تلویزیون توضیح داد.
تصویر رخ به رخ شدن افراد با خود در «رخ به رخ»

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی بابایی تهیه‌کننده گفتگودرامای «رخ به رخ» با اجرای امیرعلی دانایی که برای پخش از شبکه دو سیما تولید شده است، درباره جزییات آن گفت: محتوای این برنامه قرار است به سمتی حرکت کند که مهمان حاضر در استودیوی ما، در انتها به آشنایی بیشتری نسبت به خود برسد. در حقیقت در این برنامه مهمان با خود رخ به رخ می‌شود، نه با میزبان.

او ادامه داد: این برنامه شبیه به یک مهمانی ساده، یک معاشرت واقعی و در مدت زمان یک ساعت رقم می‌خورد که حال و هوای آن نیز همانقدر خودمانی همراه با موضوعات جدی و صمیمی است. مهمانانی که امیرعلی دانایی میزبان آن‌ها می‌شود افرادی شناخته شده در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و … هستند.

«رخ به رخ» و بخش‌های متفاوت آن

تهیه‌کننده «رخ به رخ» درباره ساختار و روند برنامه بیان کرد: این برنامه از نظر ساختار اتفاق تازه‌ای در میان تولیدات گفتگو محور ایرانی محسوب می‌شود چراکه دکور این برنامه به چند بخش متفاوت تقسیم شده و درکنار آن مخاطب کاملا شاهد اتفاقات پشت صحنه «رخ به رخ» نیز است. به عنوان مثال، اتاق گریم یکی از اِلِمان‌های ثابت دکور است و از لحظه ورود مهمان و حضور او در اتاق گریم مجری نیز با او همراه و نقطه ابتدایی گپ و گفت «رخ به رخ» آغاز می‌شود.

این تهیه‌کننده درباره دیگر بخش‌های این برنامه عنوان کرد: پس از اتاق گریم به میز گفتگو می‌رسیم و مباحث جدی‌تری در میان میزبان و مهمان مطرح می‌شود که این مباحث متناسب با مهمان برنامه درنظر گرفته شده است. در ادامه با پایان بخش گفتگو به باکس استندآپ درامای «رخ به رخ» می‌رویم که در این بخش دغدغه‌های کنونی و مهم مهمان را از زبان او می‌شنویم. البته شیوه بیان این دغدغه‌ها کاملا برعهده مهمان است و خود با توجه به حرفه، علاقه و اهمیت موضوع تصمیم می‌گیرد چگونه آن را بیان کند.

او افزود: در بخشی دیگر، آینه «رخ به رخ» را داریم که از مهم‌ترین قسمت‌های این ضیافت دو نفره است و فکر می‌کنم دیدن آن جذابیت بیشتری نسبت به توضیحات من داشته باشد.

گفتگو درامایی که به صورت سکانس پلان طراحی شده است

بابایی با اشاره به اینکه در دکور این برنامه یک کافه با یک باریستای حرفه‌ای قرار دارد، گفت: گفتگوی ما در این بخش صمیمانه‌تر و خودمانی‌تر پیش می‌رود که در نهایت با پایان صحبت‌ها میزبان برنامه مهمان را در تونل ورود و خروج «رخ به رخ» بدرقه می‌کند. نکته مهم در تمام طول برنامه این است که تمامی بخش‌های مختلفی که شاهد آن هستیم به صورت سکانس پلان طراحی شده‌اند و در میان آن‌ها، مخاطب هیچ رفت و برگشتی از استودیو را شاهد نیست که این اتفاق خود یکی از ویژگی‌های «رخ به رخ» محسوب می‌شود چراکه با این کار سعی کردیم ارتباط مخاطب را در تمام مدت با میزبان و مهمانمان حفظ کنیم.

او درباره یکی دیگر ویژگی‌های این گفتگو دراما بیان کرد: در استودیو میزی را مخصوص کارگردان برنامه قرار داده‌ایم که هم‌زمان تصاویر تمامی دوربین‌ها را زیر دست خود دارد و همانطور که حضور او را در صحنه می‌بینیم، او نیز با لمس و انتخاب قاب هر دوربین برنامه را کارگردانی می‌کند؛ اتفاقی تازه و نو که حداقل من مشابه آن را در میان برنامه‌هایی که تا این لحظه تولید شده‌اند، ندیدم. نکته‌ای که در طراحی دکور «رخ به رخ» به آن بیش از حد توجه کردیم این است که با چیدمانی خالی از هر گونه ال ای دی یا جزییات اضافه، فضای دکور را در اختیار حال و هوای برنامه نگه داریم.

امیرعلی دانایی انتخاب درستی برای «رخ به رخ» است

بابایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این پرسش که چرا یک بازیگر را برای اجرای این برنامه انتخاب کرده‌اند، توضیح داد: از آنجایی که «رخ به رخ» یک گفتگو دراما و یا حتی به نوعی یک تئاتر گفتگو است و برای مهمان و مجری میزانسنی طراحی و تمام ۶۰ دقیقه برنامه نگارش می‌شود، تصمیم گرفتیم فردی میزبانی این گپ و گفت را برعهده بگیرد که آشنا به فضای تئاتر و سینما باشد. به همین دلیل امیرعلی دانایی با توجه به تجربه‌ای که در سینما و تئاتر دارد و همچنین با فضای اجرا هم بیگانه نبوده و آن را هرچند کوتاه تجربه کرده است برای برنامه ما بهترین گزینه بود. اگر می‌گویم بهترین گزینه به این دلیل است که مخاطب از او پیش فرض تثبیت شده‌ای در حوزه اجرا ندارد و او می‌تواند حال و هوای برنامه را به درستی به بیننده انتقال دهد.

این تهیه‌کننده درباره تفاوت «رخ به رخ» با برنامه‌های دیگر گفت: در این گفتگو دراما مخاطبان شاهد شکلی متفاوت از یک تاک شو هستند و قرار نیست مانند همه برنامه‌های گفتگو محور با یک پلاتو برنامه شروع شود و در مسیر تکراری همیشگی برنامه ادامه پیدا کند.

تهیه‌کننده «رخ به رخ» در پایان اعلام کرد: همچنین پخش فصل اول «رخ به رخ» که ۲۶ قسمت در نظر گرفته شده است به اول آبان ماه می‌رسد و طبق برنامه‌ریزی‌ها این برنامه هر هفته جمعه و شنبه پس از بخش خبری ساعت ۲۲:۳۰ روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

منبع: خبرگزاری صبا

365209