یادبود مهرجویی در برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک»

برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» در بخش قاب نابِ شصت و چهارمین برنامه خود که پنجشنبه ۲۷ مهر روانه آنتن می‌شود، آیتمی به یاد کارگردان فقید مرحوم داریوش مهرجویی پخش می‌کند.
تصویر یادبود مهرجویی در برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک»

به گزارش سایت خبری پرسون، شصت و چهارمین قسمت برنامه «خیلی دور خیلی نزدیک» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا فتح‌آبادی، پنجشنبه ۲۷ مهر ساعت ۲۳:۴۵ از شبکه دو پخش می شود.

داریوش مهرجویی (۱۷ آذر ۱۳۱۸ – ۲۲ مهر ۱۴۰۲) فیلم‌ساز و نویسنده ایرانی، یکی از فیلم‌سازان برجسته کشورمان و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران بود. همچنین او از بنیانگذارانِ کانونِ سینماگرانِ پیشرو بود. مهرجویی علاوه بر فعالیت در سینما، به نوشتن رمان و ترجمه نیز می‌پرداخت. او فارغ‌التحصیلِ فلسفه از دانشگاه کالیفرنیا بود. مهرجویی با ساختِ فیلم گاو در سال ۱۳۴۸، نگاه‌ها را متوجه خود کرد و به موج نوی سینمای ایران شکل داد. از دیگر فیلم‌های برجسته این کارگردان مشهور می‌توان به اجاره‌نشین‌ها (۱۳۶۵)، هامون (۱۳۶۸)، سارا (۱۳۷۱)، پری (۱۳۷۳)، لیلا (۱۳۷۵)، درخت گلابی (۱۳۷۶)، مهمان مامان (۱۳۸۲) و سنتوری (۱۳۸۵) اشاره کرد.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی در سال ۱۳۸۳، مهرجویی با آفریدن هفت شخصیت، بیشترین شخصیت سینمایی ماندگار را در سینمای ایران خلق کرده‌ است. همچنین، شخصیت هامون در فیلمی به همین نام از او جزو ماندگارترین شخصیت در تاریخ سینمای ایران دانسته شده‌ است.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به پخش گزیده‌ای از «مسابقه حدس بزن» محصول ۱۳۷۶ و اجرای فریبا رمضان‌پور در این برنامه اشاره کرد. پخش گزیده‌ای از «سریال این خانه دور است» محصول ۱۳۷۴، «کلیپ مقاومت» و موسیقی «زمین لاله‌گون شد» با صدای حسام‌الدین سراج اشاره کرد.

حضور حسین رفیعی و محمد شعبان‌پور با «مدار بسته» در شبکه دو

برنامه مدار بسته از تولیدات جدید شبکه دو سیماست که با اجرای حسین رفیعی و محمد شعبان‌پور از دوشنبه اول آبان روانه آنتن این شبکه می‌شود.

این برنامه یک مجله شبانگاهی است که هویت آن بر پایه دوربین مخفی و دوربین مدار بسته است.

برنامه مدار بسته در دو بخش استودیو و آیتم‌های مختلف شامل مبحث دوربین مخفی است که دارای دو بخش دوربین مخفی است و مجری و دستیار مجری هرکدام متناسب با موضوع مطرح شده در برنامه، یک دوربین مخفی ضبط کرده و داخل استودیو هم مهمانی مرتبط با موضوع برنامه دعوت می‌شود.

در بخش مهمان برنامه که داخل استودیو است، اگر موضوع و مهمان برنامه اجازه دهد در داخل استودیو یک سری شگفتانه برای مهمان برنامه در نظر گرفته می‌شود و اگر این امکان فراهم نشود با چالش‌های از پیش تعیین شده، گفتگویی ساختارمند با مهمان برنامه انجام می‌شود.

برنامه مدار بسته کاری از گروه اجتماعی اقتصاد شبکه دو به تهیه‌کنندگی محسن فراهانی و مهدی مستوفی اردکانی، کارگردانی علی فراهانی صدر و سردبیری علی واسعی است. این برنامه در ۵۲ قسمت از دوشنبه اول آبان، دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه دو سیما پخش می شود.

منبع: روابط عمومی

544453