پروانه معصومی در «خط سوم»

چهارشنبه- هشتم آذرماه- روانه آنتن شبکه ۲ جدیدترین قسمت از فصل دوم برنامه «خط سوم» با یادی از مرحومه پروانه معصومی تلویزیون خواهد شد.

تصویر پروانه معصومی در «خط سوم»

به گزارش سایت خبری پرسون، برنامه «خط سوم» در جدیدترین قسمت خود که «دوباره زندگی، دوباره مقاومت» نام دارد، با محوریت تکیه بر ادامه مباحث زندگی و مقاومت میزبان الهام عابدینی خبرنگار بین‌الملل و فهیمه فداکار روانشناس و استاد دانشگاه خواهد بود.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به روایت سحر دانشور سردبیر برنامه از حضورش در مناطق مرزی جنگی و عیادت از هدی حجازی مادر سه فرزند شهید و سخنان تأثیرگذار وی درباره شهادت فرزندان و مادرشان اشاره کرد.

همچنین به بهانه درگذشت بانوی هنرمند کشورمان مرحومه پروانه معصومی، درباره زندگی این بانوی هنرمند و نقش‌آفرینی‌های بی‌بدیلشان در آثار متعدد تلویزیونی و سینمایی بخشی پخش خواهد شد.

پروانه معصومی متولد ۱۳۲۳ در یکی از محله‌های قدیمی تهران به نام محله دانشگاه تهران بود و تحصیلاتش را در زمینه زبان‌های خارجی به سرانجام رساند. نخستین تجربه جدی معصومی بعد از انقلاب مربوط به سال ۱۳۶۳ و بازی در فیلم «گل‌های داوودی» ساخته رسول صدرعاملی بود و سریال «کوچک جنگلی» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۶ نخستین تجربه بازیگری او در دنیای تلویزیون محسوب می‌شد که در نقش جواهر در این سریال ایفای نقش کرد اما بازی در سریال امام علی(ع) نقطه عطفی در کارنامه بازیگریش بود. در کارنامه کاری این بانوی هنرمند از سال ۱۳۵۱ تا ۱۳۹۷ حدود ۳۳ فیلم سینمایی به ثبت رسیده است و از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۹۷ در ۲۱ سریال به ایفای نقش پرداخته بود.

جوایز و تقدیرهایی که این بانوی هنرمند طی سال‌های فعالیت در وادی هنر موفق به کسب آن شده بودند عبارتند از: برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «گل‌های داوودی» از سومین جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم «جهیزیه برای رباب» از ششمین جشنواره فیلم فجر، تجلیل در جشنواره عمار سال ۱۳۹۳ برای بازی در فیلم کوتاه «اشک مادر» و تقدیر در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در سال ۱۳۹۸ به پاس سال‌ها فعالیت ایشان در وادی هنر.

این بازیگر پیشکسوت کشورمان ششم آذماه دار فانی را وداع گفت.

«خط سوم» کاری از گروه خانواده شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیدیزدان ملک‌آبادی و سردبیری و اجرای سحر دانشور است که جدیدترین قسمت آن، چهارشنبه -هشتم آذرماه- ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن این شبکه خواهد شد و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ است.

منبع: روابط عمومی

560391