مدیر گروه سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

آموزش علوم کامپیوتر به سالمندان

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از آموزش علوم کامپیوتر به سالمندان خبر داد و گفت: یادگیری علوم کامپیوتر از اهمیت زیادی برخوردار است و افراد سالمند نیز باید جهت رفع نیازهای روزانه، سرگرمی و اوقات فراغت و گسترش پیوندهای خانوادگی علوم کامپیوتر را یاد بگیرند.
تصویر آموزش علوم کامپیوتر به سالمندان

به گزارش سایت خبری پرسون از استان خراسان شمالی، مریم پورآدینه مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به ارتباط سالمند با ابزارهای دیجیتال و ضرورت آموزش تکنولوژی به سالمندان گفت: شعار جهانی روز سالمند «بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال» است و انتخاب این شعار نشان دهنده ضرورت آموزش و آشنا نمودن سالمندان با تکنولوژی های روز جهت ارائه بهترین کمک به آن هاست.

دکترپورآدینه خاطرنشان کرد: برای آموزش این علوم ابتدا لیستی از مهارت های مفیدی را که می تواند برای سالمند مفید باشد مشخص و سپس دانش مقدماتی جهت برطرف شدن ترس و نگرانی به سالمندان آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه نحوه مهارت آموزی علم کامپیوتر به سالمندان باید ویژه باشد، ادامه داد: از اصطلاحات و آموزش های پیچیده به آن ها باید پرهیز شود و در عین حال ارائه آموزش متناسب با نیاز های سالمندان باشد.

پورآدینه افزود: برای غلبه بر استرس سالمند در استفاده از ابزار آلات دیجیتال مانند گوشی همراه لازم است به آنها اجازه دهید که بدون هیچ استرسی از این دستگاه ها استفاده کنند و اجازه لمس صفحه گوشی و یا اتصال یو اس بی به کامپیوتر را به سالمند بدهید تا بتواند از طریق تجربه واقعی با این ابزارها ارتباط برقرار کنند.

منبع: ایسنا

363252