سالمندان ویژه برنامه «با ما بیا» را ببینند

برنامه ویژه «با ما بیا» پنجشنبه و جمعه ۸ و ۹ مهرماه روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
تصویر سالمندان ویژه برنامه «با ما بیا» را ببینند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی شبکه دو، برنامه کودک و خردسال «با ما بیا» پنجشنبه و جمعه ۸ و ۹ مهرماه به صورت ویژه‌ای روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

مجتبی ظریفیان تهیه‌کننده برنامه «با ما بیا» با اشاره به این خبر گفت: برنامه‌ |«با ما بیا» در مناسبت‌های مختلف سعی می‌کنیم با طراحی ویژه‌‌ای روانه آنتن شود. در این راستا در روز بزرگداشت مولانا و تمامی شاعران بزرگ نیز سعی می‌کنیم ابتدا کتاب‌هایی که برای بچه‌ها ساده‌نویسی شده را معرفی کنیم و در طی داستان از تاثیر آثار این ادبا بر شخصیت «مهربان» و نوع صحبت و رفتارش بگوییم.

ظریفیان ادامه داد: البته به این مناسبت یکی از داستان‌های مولانا به نام حکایت «فیلی در تاریکی» را نیز اجرا می‌کنیم که در آن از قضاوت بدون آگاهی برای بچه‌ها گفته‌ایم. در روز سالمندان نیز یکی از افسانه‌های پرتغالی را که استفاده از تجارب پدربزرگ، مادربزرگ‌ها در حل مسائل مختلف را نشان می دهد آماده کرده‌ایم.

این تهیه‌کننده در ادامه به تمرکز این برنامه در یک سال اخیر بر خلاقیت بچه‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه «با ما بیا» از وسایل ساده و در دسترس برای ساخت عروسک و آکساسوار صحنه استفاده می‌کند و از این کار نیز هدف خاصی دارد. مثلا برای ساخت عروسک غاز از یک جوراب بلند استفاده می‌کنیم چرا که معتقدیم خلاقیت کودکانی که به ویژه در این دو سالِ کرونا بیشتر در خانه هستند را باید فعال‌تر کنیم.

وی ادامه داد: در این مسیر سعی کردیم به بچه‌ها یادآوری کنیم که اگر نوع نگاه‌مان را تغییر دهیم از هر وسیله‌ای می‌توانیم یک عروسک یا وسیله جدید بسازیم. این ساخت و ساز هم قرار نیست حرفه‌ای باشد. مثلا در کودکی به ما می‌گفتند موقع رنگ‌آمیزی در نقاشی مواظب باشید از خط بیرون نزنید اما اینجا اتفاقا ما به این از خط بیرون زدن اصلا ایراد نمی گیریم چون انگار این وسیله‌ها را یک کودک ساخته و نه یک سازنده حرفه‌‌ای. به صورت عمد از سازنده دکور و عروسک ها خواسته‌ایم جوری کارها را بسازد که اعتماد به نفس بچه‌ها تقویت شود وبه صورت ضمنی به مخاطبان کودکمان بگوییم شما هم می‌توانید وسایل و عروسک‌های مختلف را با استفاده از وسایل ساده اطراف‌تان طراحی کرده و بسازید.

تهیه‌کننده «با ما بیا» همچنین از راه‌اندازی دو پویش در این برنامه خبر داد بیان کرد: در این برنامه پویش «من و عروسک من» را برپا کردیم که طی آن بچه‌ها از مادربزرگ‌ها می‌پرسند عروسک‌های محلی‌شان چگونه ساخته می‌شوند و با کمک بزرگ‌ترها آن‌ها را می‌سازند. هدف‌مان نیز غفلت نکردن از میراث معنوی سرزمین‌مان بوده است.

وی در پایان پویش « خوش‌خبرنگارِ با ما بیا» توضیح داد: همچنین در پویش « خوش‌خبرنگارِ با ما بیا» بچه‌ها خبرهای خوشی که می‌شنوند را برای ما می‌فرستند. این بخش نیز با استقبال کودکان و خانواده‌ها مواجه شده و ابتدا فقط خبرها حالت خانوادگی داشت اما کم کم سطح آن وسیع‌تر شد و این روزها خبرهای خوب اجتماعی را هم شامل می‌شود.

«با ما بیا» کاریست از گروه کودک و نوجوان شبکه دو به تهیه‌کنندگی مجتبی ظریفیان و کارگردانی آزیتا رضایی که پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۱۴:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

362768