مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد:

تهیه پرونده سفره نذری حضرت رقیه برای ثبت در میراث ناملموس

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از تهیه پرونده آئین سفره حضرت رقیه (س) زنجان به طول ۱۵۰ متر برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد.
تصویر تهیه پرونده سفره نذری حضرت رقیه برای ثبت در میراث ناملموس

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان بااشاره به اینکه با ایجاد بستر‌ها و زیرساخت‌های لازم و جذب سرمایه‌گذار می‌توان به گردشگری مذهبی این شهر کمک فراوانی کرد،گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود در استان زنجان در زمینه گردشگری مذهبی در تلاشیم که بازنگری ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم و تاکنون در این زمینه موفقیت‌های خوبی هم داشتیم.

او افزود: در گردشگری مذهبی اماکن و آئین‌های مذهبی موردتوجه است به‌گونه‌ای که در استان زنجان حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و مراسم‌های آن، تعزیه ارمغان خانه و رجعین و مراسم باد صبا طارم از شاخص‌ترین میراث معنوی محسوب می‌شوند و در گردشگری مذهبی تأثیر ویژه‌ای دارند.

ارجمند ادامه داد: وجود ۱۵۶ امامزاده در زنجان یک ظرفیت بالقوه گردشگری مذهبی است و همه‌ساله هزاران گردشگر برای شرکت در مراسمات عزاداری در ماه محرم و صفر به این استان سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: پرونده آئین سفره حضرت رقیه (س) زنجان به طول ۱۵۰ متر برای ثبت در فهرست میراث ناملموس کشور تهیه شد.

ارجمند گفت: همزمان با ۵ صفر سال ۶۱ هجری قمری سالروز شهادت حضرت رقیه(س) سه‌ساله دشت کربلاست که سندی بر مظلومیت خاندان پیامبر (ص) است که سفره جهانی حضرت رقیه (س) به طول ۱۵۰ متر در منطقه اسلام‌آباد شهر زنجان برپا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: پرونده ثبتی آئین سفره در هفتمین سالی که سفره‌ حضرت رقیه (س) در زنجان گسترانده شد عکاسی، فیلم‌برداری و مستندسازی شد.

ارجمند گفت: عاشقان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام نذورات خود را در قالب این سفره اهداء و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در عزای دردانه‌ سه‌ساله سیدالشهداء عزاداری کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

339297