مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان:

۴۵ اثر هنری به دبیرخانه نشان ملی صنایع‌دستی ارسال شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان از ارسال ۴۵ اثر هنری توسط صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی استان به دبیرخانه نشان ملی صنایع‌دستی طی ۱۵ تا ۲۰ شهریورماه امسال خبر داد.
تصویر ۴۵ اثر هنری به دبیرخانه نشان ملی صنایع‌دستی ارسال شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار کرد: برای شرکت در ششمین دوره نشان مرغوبیت کالای صنایع‌دستی به ازای هر هنرمند دو اثر هنری دریافت می‌شود که در مرحله اول ۴۵ اثر شامل ملیله‌­کاری، چاقوسازی، قلم‌زنی روی مس، حکاکی روی چوب، زیورآلات سنتی و ... به دبیرخانه این دوره از داوری ارسال‌ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: هنرمندان صنایع‌دستی زنجان باید آثار هنری خود را در قالب رشته‌های مصوب صنایع‌دستی این استان تولید کنند. امروز اولویت وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ایجاد بازار برای تولیدات صنایع‌دستی هنرمندان است اما پیش‌نیاز این برنامه، ارائه آثار مطلوب، استاندارد و دارای کیفیت است تا بتوان بازارهای مورد نظر شهروندان در بازارهای داخلی و خارجی را ایجاد کرد.

ارجمند خاطرنشان کرد: آثار برگزیده باید دارای شرایطی چون استفاده از مواد اولیه بومی، رعایت فرهنگی - منطقه‌ای، قابلیت تولید انبوه، قیمت تمام‌شده متعادل بوده و در کنار این‌ها، حقوق مادی و معنوی هنرمند رعایت شود. با توجه به استقبال بالای هنرمندان استان زنجان مهلت ارسال آثار تا ۱۰ مهرماه امسال تمدید شده است و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت صنایع‌دستی این استان مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

352481