مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار؛

تکمیل طرح‌های زیرساختی چابهار، آبادانی سواحل مکران را به دنبال دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تکمیل طرح‌های زیرساختی در حال اجرای منطقه آزاد چابهار ضمن اینکه برخی از مشکلات پیش رو را مرتفع می‌کند موجب پیشرفت، آبادانی و رونق تولید و اشتغال در سواحل مکُران می‌شود.

تصویر تکمیل طرح‌های زیرساختی چابهار، آبادانی سواحل مکران را به دنبال دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، عبدالرحیم کُردی در بازدید حمیدرضا مومنی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از پروژه‌های در حال اجرای منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در برخی از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، از برنامه زمانبندی جلوتر هستیم و این خود نویددهنده شتاب توسعه و آبادانی است.

مومنی افزود: دوبانده شدن مسیر ترانزیتی چابهار ـ کنارک از بنادر شهیدبهشتی و شهید کلانتری و آبرسانی به روستای بدون آب "تیس" از جمله پروژه‌های خوب و ماندگاری به شمار می‌روند که از آرزوهای دیرینه مردم بودند و امروز پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.

رییس هیات مدیره سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار بیان کرد: بزرگراه چابهار-کنارک به طول 24.5 کیلومتر از تعهدات سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی با اعتبار 290 میلیارد تومان در دست احداث است.

وی گفت: پروژه جاده کمربندی شمالی با مشارکت 70 درصدی سازمان منطقه آزاد چابهار (52 میلیارد تومان)، 30 درصدی شهرداری بندر چابهار و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان به طول 2.5 کیلومتر حدفاصل میدان شهید سردار سلیمانی تا ورودی اسکله شهید کلانتری درحال ساخت است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: آبرسانی به روستای تیس با احداث مخازن بتنی به ظرفیت 2 هزار و 500 مترمکعب، ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و توزیع آب به طول مجموعاً 70 کیلومتر در حال اجراست که تاکنون حفاری‌ها، اجرای شبکه و ترمیم مسیرهای حفاری از عمده فعالیت‌های این پروژه است که با اعتباری بیش از 88 میلیارد تومان در دست اجراست.

کردی تصریح کرد: ورزشگاه چهار هزار نفری کریکت در دهکده المپیک و در منطقه پیل‌بند از دیگر پروژه‌های مورد بازدید است که طبق زمانبندی تا پایان سال 1400 آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: پارک ساحلی پردیسان در محدوده دریا کوچک بخشی از ساحل 20 هکتاری شهر چابهار است که با مساحتی حدود چهار هکتار با امکانات رفاهی، تفریحی، اقامتی و پذیرایی، توسط منطقه آزاد چابهار در دست احداث است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین در بازدید از کارخانه فرآوری و بسته‌بندی چای نیز اظهار داشت: این یکی از واحدهای تولیدی فعال منطقه آزاد چابهار است که کار توسعه و تجهیز آن با دستگاه‌های به‌روز این صنعت توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: ساختمان اداری مرکزی منطقه آزاد با زیربنای 22 هزار متر مربع در هفت طبقه درحال احداث است.وی یکی از اقدامات خوب در حال انجام در سطح منطقه آزاد را مجموعه شناگاه در خلیج چابهار عنوان و تصریح کرد: این مجموعه دارای مسیر دسترسی به شناگاه، رستوران، ساختمان شناگاه، پارگینک و محوطه سازی اطراف شناگاه در حال اجرا است.

گفتنی است؛ نشست با بازرگانان و فعالان اقتصادی منطقه، مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و معاونان سازمان منطقه آزاد نیز از جمله برنامه‌های سفر حمیدرضامومنی به چابهار بود.

منبع: ایرنا

332168