کاروان شعر و موسیقی با «بیایید بیایید» همراه ناظری می شود

پنجشنبه «بیایید بیایید» از آثار استاد علیزاده با صدای شهرام ناظری در برنامه با کاروان‌شعر و‌ موسیقی پخش و بررسی می شود.
تصویر کاروان شعر و موسیقی با «بیایید بیایید» همراه ناظری می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، در برنامه شماره ۳۴۳ با کاروان شعر و موسیقی پنجشنبه ۱۱شهریور « بیایید بیایید» از ساخته های استاد « حسین علیزاده» بر روی شعری از مولانا را بشنوید.

حسین علیزاده متولد شهریور ۱۳۲۰ است.

وی آهنگ‌ساز، ردیف‌دان، پژوهش‌گر و نوازنده تار و سه‌تار است. علیزاده پس از تحصیل در هنرستان موسیقی به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران رفت و هم‌زمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران به یادگیری و اجرای کنسرت پرداخت.

علیزاده در سال ۱۳۴۷ عضو ارکستر رودکی بود. دو کنسرت او در جشن هنر شیراز آغاز راه او به عنوان یکی از وزنه‌های موسیقی ایران بود. او با عضویت در گروه چاووش همراه با دیگر استادان موسیقی ایران از جمله محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان آثار جاودانه‌ای در موسیقی ایران اجرا کرد و نیز با آموزش به هنرجویان موسیقی تأثیر مهمی در تربیت موسیقی‌دانان و نوازندگان پس از انقلاب گذاشت. علیزاده در اوایل دهه هفتاد ریاست هنرستان موسیقی را بر عهده داشت.

وی هم اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است و تا سال ۱۳۸۴ با زنده یاد شجریان در قالب گروهی چهار نفره همراه با کیهان کلهر و همایون شجریان به برگزاری کنسرت و اجرای برنامه در کشورهای مختلف مشغول بود.آلبوم به تماشای آب‌های سپید نامزد دریافت جایزه گرمی شده است. گفتنی است که جوایز گرمی معتبرترین جایزه صنعت ضبط و پخش موسیقی در آمریکا محسوب می‌شود؛ ماه و مه ،آن و آن ،به تماشای گلهای سپید،فریاد،زمستان است،بی تو به سر نمی شود ، "در آن سوی"و...از جمله کارهای استاد است.

در این برنامه صحبت های استاد حسین علیزاده درباره گروه چاووش را می شنوید ، گفتنی است استاد علیزاده در سال ۱۳۴۷ عضو ارکستر رودکی شد. او با عضویت در کانون چاووش همراه با دیگر استادان موسیقی ایران از جمله محمدرضا لطفی و پرویز مشکاتیان آثار جاودانه‌ای در موسیقی ایران به نام مجموعه آلبوم‌های چاووش اجرا کرد و نیز با آموزش به هنرجویان موسیقی تأثیر مهمی در تربیت موسیقی‌دانان و نوازندگان پس از انقلاب گذاشت.پس از تعطیلی و توقف موسسه چاووش، علیزاده برای ادامه تحصیل موسیقی به دانشگاه آزاد برلین رفت و در سال‌های میانی دهه شصت به ایران بازگشت و گروه شیدا و عارف را بازسازی کرد که حاصل آن کنسرت شورانگیز با صدای شهرام ناظری، صدیق تعریف و بیژن کامکار در تالار وحدت بود. این کنسرت بعدها با صدای شهرام ناظری در آلبومی به همین نام انتشار عمومی یافت که در این‌برنامه « بیایید بیایید» از این آلبوم که در بیات ترک اجرا شده تقدیم شنوندگان میشود.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و گویندگی مریم واعظ پور، ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

336495

مطالب مرتبط