آیت‌الله علم‌الهدی:

فرهنگ سازی نباید در خدمت ابتذال باشد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: موسیقی، شعر و ادب سرمایه اصلی فرهنگ‌سازی است و اگر این سرمایه در خدمت ابتذال باشد، سقوط جامعه را بدنبال دارد.

تصویر فرهنگ سازی نباید در خدمت ابتذال باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از اصحاب مطبوعات در مشهد افزود: وقتی شما موسیقی را در خدمت ابتذال گرفتید، فرهنگ ابتذال را گسترش می‌دهید، پس باید دقت بیشتری در پرداختن به این هنر و سرمایه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار ادب و هنر در توسعه فرهنگی بیان کرد: من نیز غریبه با عرصه هنر، شعر و هنرهای نمایشی نیستم، در ایام جوانی به‌عنوان نویسنده در تئاتر فعالیت داشتم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مفاهیم استکبارستیزی، خودباوری و انقلاب ساز شاهنامه فردوسی بیان کرد: شاهنامه یک اثر انقلاب ساز است که متأسفانه به این ابعاد آن زیاد پرداخته نشده است.

به گفته وی، شعر و ادب می‌تواند نقش پررنگی در توسعه و ارتقای ارزش‌های انقلابی در فرهنگ کشور داشته باشد.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: برخی جریان‌های سیاسی به دنبال رسیدن به قدرت و تغییر نظام ارتباطی و روابط بین‌المللی کشور هستند، این جریان‌ها حضور افراد متدین، ارزشی و دنباله‌رو ولایت را مانع قدرت‌یابی خود می‌دانند.

وی خاطر نشان کرد: توسعه روابط با غرب و تغییر نظام ارتباطی کشور نیازمند کمرنگ شدن روحیه استکبارستیزی در جامعه است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه ارتباط مطلق میزان مشارکت مردم در انتخابات با نارضایتی‌های اقتصادی و معیشتی نادرست است، افزود: بخشی از میزان مشارکت در انتخابات معلول فضای سیاسی و تب سیاسی جامعه است.

آیت الله علم‌الهدی در بخشی از سخنانش به اهمیت نقش ورزش قهرمانی در توسعه ورزش عمومی اشاره و بیان کرد: با کمال تاسف ظرفیت‌های مشهد در حوزه ورزش مغفول مانده است؛ اگر ساخت و تکمیل ورزشگاه ثامن‌الائمه به اتمام برسد، می‌تواند بستر خوبی برای برگزاری مسابقات کشوری فراهم کند؛ این ورزشگاه به لحاظ طراحی و وسعت ویژگی‌های منحصر به‌ فردی دارد.

منبع: ایرنا

741871