مدیرکل ارشاد استان خبر داد؛

اجرای ۳۰ برنامه به مناسبت هفته شعر و ادب فارسی در یزد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اجرای ۳۰برنامه به مناسبت هفته شعر و ادب فارسی در سطح استان خبر داد.
تصویر اجرای ۳۰ برنامه به مناسبت هفته شعر و ادب فارسی در یزد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، مجید جوادیان زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز شعر و ادب فارسی برگزار شد با بیان اینکه به دنبال ایجاد برنامه های ریشه دار ادبی هستیم گفت: فعالیت های پراکنده ای در حوزه شعر انجام شده اما برند شعری و جریان شعری اثرگذار نداشته ایم به همین دلیل برای اولین بار در استان یزد جشنواره ملی ادبی صابر یزدی را برگزار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: شعر زیربنای شخصیتی و هویتی ما را شکل می دهد و بسیاری از علوم، معارف و اندیشه های عرفانی ما از طریق شعر به نسل های بعدی انتقال یافته و حتی بسیاری از داستان سرایی های ما، در قالب شعر محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه راه جلوگیری از گسست فرهنگی و هویتی بالندگی شعر است اظهار داشت: در حالی که شعر خط هویتی ماست اما امروز احساس می شود گاهی این هویت، مظلوم واقع شده و لابه‌لای هنرهای دیگر گم می شود قطعا این موضوع سزاوار کشوری نیست که فرهنگ و تاریخش با شعر آمیخته و عجین شده است.

جوادیان زاده از برگزاری دومین دوره جشنواره ملی ادبی صابر یزدی خبر داد و ابراز داشت: فعالیت دبیرخانه جشنواره از امروز آغاز شده که امیدواریم در طول دوره های مختلف بتوانیم مفاخر و چهره های ناشناخته فرهنگی را به جامعه ادبی کشور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در این دوره ۳۵۲ نفر با هزار و ۲۰۰ اثر در قالب غزل از سراسر کشور شرکت کردند که در مراسم اختتامیه در۲۷شهریورماه ۱۰ برگزیده و ۲۰ نفر قابل تقدیر شناخته شده و از سه نفر تقدیر می شود ضمن اینکه از دو کتاب مرتبط با جشنواره نیز رونمایی می شود.

متولی فرهنگ در استان در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت ۴۳ انجمن ادبی در استان اشاره کرد و اذعان داشت: برای گسترش این انجمن ها که در گذشته به شکل غیررسمی در خانه ها برگزار میشد در قالب طرحی که توسط وزارت ارشاد اعلام شده می توانند هویت خود را ثبت و از برخی حمایت ها بهره مند شوند.

جوادیان زاده از اجرای ۳۰برنامه به مناسبت هفته شعر و ادب فارسی در سطح استان خبر داد و گفت: شهریار خوانی در روز بزرگداشت شهریار، دیدار با خانواده شعرای متوفی، رونمایی از کتب شعر شاعران استان، برنامه های مشاعره، اهدای کتاب‌، شعرخوانی در شهرستان‌ها، بزرگداشت استاد شهریار و.... از جمله این برنامه هاست.

حیران_استان یزد

350011