رونمایی از کتاب هنرمندان موفق "خوشه انگشتر" در قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: در مراسمی با حضور استاندار قم از کتاب هنرمندان موفق خوشه انگشتر استان رونمایی شد.
تصویر رونمایی از کتاب هنرمندان موفق "خوشه انگشتر" در قم

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اظهار کرد: با حضور بهرام سرمست از کتاب هنرمندان موفق خوشه‌ انگشتر و زیورآلات‌سنتی قم رونمایی شد؛ در این کتاب زندگی‌نامه ۲۷ هنرمند خوشه انگشتر استان قم معرفی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با بیان این‌که هدف از انتشار این کتاب استفاده از تجارب و رمز موفقیت هنرمندان موفق و مطرح انگشترسازی استان است، ادامه داد: شهر قم به واسطه ۱۲۰۰ هنرمند تولید‌کننده انگشتر دست‌ساز، ظرفیت بالایی در این هنر – صنعت دارد.

ارجمندی با اشاره به ثبت شهر به عنوان شهر ملی انگشتر در سال ۱۳۹۹ افزود: این افتخار بدون تلاش بی‌وقفه هنرمندان انگشترساز در طی سالیان متمادی به دست نمی‌آید، به همین دلیل حفظ و انتقال تجارب پیشکسوتان و هنرمندان موفق این عرصه می‌تواند چراغ راه برای نسل‌های آینده باشد.

وی گفت: کتاب هنرمندان موفق خوشه انگشتر با همکاری این اداره‌کل و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در راستای برنامه‌های توسعه خوشه انگشتر، تهیه، تدوین و چاپ شده است.

منبع:قم نیوز

336465