مصرف کننده 35 درصد گاز قم بخش خانگی است

مدیرعامل شرکت گاز قم اعلام کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد از مصرف گاز استان توسط بخش خانگی صورت می‌گیرد و میزان مصرف این بخش متناسب با تعداد مشترکان است.
تصویر مصرف کننده 35 درصد گاز قم بخش خانگی است

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، علیرضا نصیری مدیرعامل شرکت گاز قم روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که شرکت گاز استان قم جزو استان‌هایی است که مصرفش از شاخص تعریف شده بالاتر نیست، افزود: در استان قم مشکلی در تامین انرژی گاز وجود ندارد، ولی انتظار داریم هم استانی‌ها در روند مصرف گاز بهینه مصرف کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب انرژی گاز در استان قم مصرف شد که با توجه به افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال ۹۸، از همشهریان انتظار داریم مصرف گاز را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت گاز قم با بیان این‌که استان‌هایی که بالای ۹۰ درصد بهره‌مند از سوخت پاک باشند، استان سبز نامیده می‌شوند، خاطرنشان کرد: استان قم اولین استان سبز کشور در سال گذشته شد و همه بخش‌های مصرف‌کننده به استثنای قسمتی از صنایع، از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

نصیری با اشاره به این‌که در شهرهای استان از جمله شهر قم هیچ منطقه‌ای محروم از نعمت گاز نیست، بیان کرد: توسعه گازرسانی به شهرک صنعتی شکوهیه و محمودآباد را در برنامه داریم و در صورت اتمام طرح تا پایان سال، ۱۰۰ هزار مترمکعب انرژی گاز در اختیار مشترکان این شهرک‌ها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: بخش‌های خانگی و تجاری که از موتورخانه برای تامین انرژی حرارتی استفاده می‌کنند می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سایت شرکت گاز استان، در سه بخش تنظیم مشعل، عایق‌کاری تاسیسات و رسوب‌زدایی مغناطیسی به‌صورت رایگان خدمات بگیرند.

به گفته وی، سال گذشته حدود ۳۰ مشترک از این خدمات بهره‌مند شدند و ۳۰ درصد در مصرف گازشان صرفه‌جویی شد.

مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: از ۲۲ خدمتی که شرکت گاز به متقاضیان ارائه می‌کند، ۲۰ خدمت در دفاتر پیشخوان در حال ارائه است و از این تعداد نیز ۱۶ خدمت به‌صورت الکترونیکی و از طریق گوشی همراه قابل انجام است.

در حال حاضر همه شهرها و روستاهای استان قم که قابلیت و امکان گازرسانی داشته‌اند، از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال‌های گذشته، اکنون تعداد مشترکین بهره‌مند از گاز در استان قم، به بیش از ۴۱۸ هزار مشترک در بخش‌های عمومی، صنعتی و مسکونی افزایش ‌یافته است؛ ۳۹۰ هزار و ۱۳۸ مشترک در بخش خانگی، ۲۴ هزار مشترک در بخش عمومی و ۳ هزار و ۸۶۱ مشترک در بخش صنعتی است.

منبع: ایرنا

335909