استاندار قم:

برای عبور از موج پنجم کرونا به یاری مردم نیازمندیم

سرمست گفت: قم هنوز از پیک پنجم کرونا عبور نکرده‌است، مردم در امر مقابله با این ویروس کمک کنند تا سیر آن را نزولی کنیم.
تصویر برای عبور از موج پنجم کرونا به یاری مردم نیازمندیم

به گزارش سایت خبری پرسون از قم، بهرام سرمست استاندار قم روز چهارشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به‌بحران در تالار کرامت استانداری گفت: درحال حاضر واکسیناسیون کرونا دراستان از روند مطلوب و شتاب خوبی برخوردار است، و با توجه به‌توسعه مراکز تزریق واکسن، دانشگاه علوم پزشکی باید درخصوص سرعت بخشیدن به‌این موضوع پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

استاندار قم همچنین با اشاره به‌تصویب طرح کاهش پنج سال سن واکسیناسیون در استان، پیگیری علوم پزشکی برای گرفتن مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بلکه بتوانیم سنین جوان‌تر را نیز مورد واکسیناسیون قرار دهیم.

سرمست همچنین با اشاره به‌ضرورت اولویت دادن به‌واکسیناسیون گروه‌های پرخطر شغلی که آسیب پذیری بیشتری دارند گفت: صدا و سیما و اصحاب مطبوعات در رابطه با برخی تحرک‌ها و اظهارنظر‌هایی که در خصوص تردید در واکسیناسیون و یا تخریب این موضوع وجود دارد، روشنگری کنند، و برخورد‌هایی که لازم است نیز صورت بگیرد.

او ادامه داد: بزرگان و علما نیز مردم را تشویق کنند، که در ارتباط با واکسن بر اساس سهمیه‌ای که می‌گیریم، پیش قدم شوند، و بتوانیم درکمترین زمان بیشترین افراد را واکسینه کنیم.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه همواره تلاش کردیم، تهدید‌ها را به‌فرصت تبدیل کنیم،بیان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و مادر از جمله اقدام‌های صورت گرفته برای تبدیل تهدید به‌فرصت درشرایط کرونایی بوده‌است.

سرمست افزود: راه‌اندازی این مراکز درمانی در افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی و همچنین خدمت به‌بیماران موثر واقع شده، و باید بیمارستان تنفس ارتش نیز در کمترین زمان ممکن در محوطه بیمارستان شهید بهشتی استقرار پیدا کند.

استاندار قم با اشاره به‌برخی از ظرفیت‌های درمانی استان که مورد غفلت قرار گرفته، بیمارستان‌های کریمه اهل بیت (س) شهر جعفریه و بیمارستان الهادی را از جمله آن ذکر کرد و گفت: کمیته‌ای با محوریت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و علوم پزشکی برای راه‌اندازی بیمارستان الهادی راه‌اندازی شود تا این مرکز درمانی را هم از بلاتکلیفی دربیاوریم و هم برای خدمات درمانی شهروندان به‌کار بگیریم.

سرمست همچنین از تلاش خیران سلامت برای تهیه کپسول اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی استان قدردانی کرد و گفت: در این رابطه هر کمبودی داشتیم از ط‌ریق وزارت بهداشت پیگری کردیم، و بیماری نبوده که پشت درِ بیمارستان معطل بماند.

او اضافه کرد: با توجه به‌تامین اکسیژن توسط بخش خصوصی و خیران سلامت، برای تهیه واکسن نیز از این ظرفیت می‌توانیم استفاده کنیم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌بهره‌برداری از تصفیه‌خانه جدید آب قم به‌منظور تامین شرب استان گفت: برای این مجموعه آب‌رسانی مبلغی بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده، و هم اکنون نیز مستلزم یک قطعی موقت و چند ساعته آب است که آب شرب شهری را وارد مدار کند، از این رو هماهنگی و اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد که با کمترین قطعی و مشکل، شاهد این اقدام باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

336412