پرسون گزارش می‌دهد:

گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش کیست؟

گزینه پیشنهادی رئیسی برای آموزش و پرورش نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد و رئیس جمهور باید چهره جدیدی را به مجلس معرفی کند. 
تصویر گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش کیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، گزینه اول رئیسی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، یعنی حسین باغگلی تنها وزیر پیشنهادی رئیس جمهور بود که نتوانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد. طبق قانون رئیس جمهور می‌تواند حداکثر برای سه ماه و تا تعیین تکلیف گزینه نهایی برای این وزارتخانه سرپرست انتخاب کند که بر همین اساس علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم انتخاب شد.

باغگلی به عنوان چهره‌ای ناشناخته از ابتدای معرفی مورد انتقاد بود و در نهایت نیز نتوانست وزیر جوان آموزش و پرورش باشد و برنامه‌های تحول آفرین خود را اجرا کند.

این روزها گزینه‌هایی برای تصدی این وزارتخانه مطرح می‌شود؛ برخی از این افراد از وزرای سابق، نمایندگان مجلس و اشخاص مطرح در بدنه وزارت آموزش و پرورش هستند.

احتمال وزارت نمایندگان مجلس

حاجی‌بابایی، وزیر سابق آموزش و پرورش در دولت احمدی نژاد، یزدی‌خواه، رئیس سابق آموزش و پرورش استان تهران، کریمی فیروزجایی و منادی سفیدان از کمیسیون آموزش و تحقیقات از جمله چهره‌هایی هستند که از میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای وزارت مطرح می‌شوند.

سید باقر پیش‌نمازی، معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش دولت نهم، سید بابک هاشمی‌نکو از مدیران آموزش و پرورش شهر تهران، احمد قیومی مشاور سابق مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از جمله افرادی هستند که سابقه و تجربه حضور در این وزارتخانه را دارند و از گزینه‌های احتمالی هستند.

انتخاب وزیر از میان زنان

جای خالی زنان در کابینه رئیسی مشهود و سبب انتقاداتی شده است. اکنون رئیس جمهور این فرصت را دارد که یک زن را برای تصدی پست این وزارتخانه به مجلس معرفی کند.

زهره الهیان، نماینده تهران در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: "جای خالی حضور زنان در کابینه محسوس است. آقای رئیسی یک زن را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی کند. حضور یک وزیر زن در عرصه تعلیم و تربیت منشاء اتفاقات خوب برای آینده فرزندانمان است."

باید منتظر ماند و دید در شرایطی که دوگانه رفتن دانش آموزان به مدرسه و یا ماندن آنها در خانه در شرایط کرونایی مطرح می‌شود و موضوعات پرحاشیه ای همچون لایحه رتبه‌بندی معلمان در جریان است؛ چه کسی سکاندار وزارت آموزش و پرورش می‌شود؛ آیا رئیس جمهور یک گزینه گمنام و ضعیف دیگر را به مجلس معرفی می‌کند و یا با انتخاب یک شخص صحیح معلمان و جامعه را آسوده خاطر می‌کند.

335841

نظرات شما ( 3 نظر )

حسن |
پنج شنبه 15 مهر 140018:30
فقط دکتر حاجی بابایی
ناشناس |
چهارشنبه 24 شهریور 140011:56
فقط یزدیخواه
حسین |
چهارشنبه 17 شهریور 140023:47
فقط دکتر حاجی بابایی