یکی از طراح لباس زنجانی:

وجود یک انجمن مستقل مد و لباس، فعالیت طراحان لباس را سازماندهی می‌کند

یکی از طراح لباس زنجانی گفت: وجود یک انجمن مستقل مد و لباس در استان، فعالیت طراحان لباس را سازماندهی می‌کند.
تصویر وجود یک انجمن مستقل مد و لباس، فعالیت طراحان لباس را سازماندهی می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، مریم علی‌گو یکی از طراحان لباس در زنجان، در رابطه با مشکلاتی که در حوزه طراحی لباس در استان وجود دارد، اظهار کرد: طراحان لباس جزو هنرمندان بوده و زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت خود ادامه می‌دهند ولی متاسفانه طراحی لباس در استان خیلی شناخته شده نیست و همین مسئله مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر طراحی لباس در استان چندان شناخته شده نیست و همین امر باعث می‌شود تا در پی‌گیری کارهای خود دچار پیچیدگی شده و زمان انجام کار نیز طولانی‌تر شود.

این‌ طراح لباس زنجانی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که برای طراحان لباس در استان وجود دارد، نبود انجمن مستقل مد و لباس است و با وجود این انجمن هنرمندان این حوزه در استان می‌توانند کنار هم‌ جمع شده، همدیگر را بشناسند و به تبادل‌نظر با یکدیگر بپردازند.

علی‌گو ادامه داد: با تشکیل انجمن مد و لباس در استان، علاوه بر اینکه فعالیت‌های این حوزه و هنرمندان آن سازماندهی شده، جشنواره‌هایی که در این حوزه اجرا می‌شود نیز هدفمندتر خواهد شد. همچنین این انجمن می‌تواند اقداماتی نظیر برگزاری دوره‌های مختلف برای طراحان لباس را انجام دهد.

این طراح لباس عنوان کرد: در حال حاضر طراحان لباس به تنهایی و با توجه به توانایی خود به معرفی و عرضه تولیدات‌شان می‌پردازند و محلی برای معرفی یا عرضه ندارند ولی وجود انجمن مد و لباس در استان می‌تواند به حل این مسئله نیز کمک کند و طراحان لباس راحت‌تر می‌توانند تولیدات خود را معرفی کنند.

علی‌گو خاطرنشان کرد: البته اقدامات اولیه برای تاسیس انجمن مد و لباس در استان انجام شده که امیدواریم سریع‌تر شاهد تاسیس و شروع به کار این انجمن در استان باشیم.

منبع: ایسنا

338748