مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان:

اجرای طرح ۳۱۳ برای حمایت از مددجویان مناطق روستایی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از اجرای طرح ۳۱۳ برای حمایت از مددجویان مناطق روستایی در راستای افزایش کیفیت زندگی محرومان و مددجویان تحت حمایت خبر داد.
تصویر اجرای طرح ۳۱۳ برای حمایت از مددجویان مناطق روستایی

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح ۳۱۳ برگرفته از ۳۱۳ نفر شمار یاران امام زمان(عج) است و در ۳۱۳روستای کشور که دارای روحانی مستقر هستند با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی ساکن در مناطق محروم به مدت پنج ماه و با هدف ارائه خدمات فرهنگی و ارتقای زندگی مددجویان و باورهای دینی آنان و نیز کنترل آسیب‌های اجتماعی در روستاهای منتخب عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح گامی نو و موثر برای ارائه خدمات اثربخش به مددجویان روستایی است، اظهار داشت: بر اساس این طرح روحانیون مستقر در روستاها، در دیدار چهره به چهره با خانواده‌ها مسائل فرهنگی و مشکلات معیشتی آنان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: در طرح ۳۱۳ در هر ماه برای هر خانواده یک مراسم روضه خانگی به مدت نیم ساعت و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود و سرکشی های لازم در این مدت برای شناسایی مسائل و مشکلات خانواده ها نظیر مسکن، فرهنگی، اشتغال به صورت چهره به چهره انجام و نسبت به رفع مشکلات اقدام می شود.

صفری از این طرح به عنوان یک حرکت جهادی، در جهت تقویت سلامت فکری، فرهنگی و توانمندسازی در مسیر افزایش کیفیت زندگی و معیشت محرومان، یاد کرد و گفت: در این طرح همچنین از طرح های اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد استان حمایتهای لازم برای رسیدن خانواده ها به توانمندی کامل صورت می گیرد و افراد نیازمند و مستعد طرح‌های اشتغال شناسایی و به کمیته امداد برای اجرای طرح های اشتغال معرفی می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: هم اکنون تعداد ۲۶هزارو ۳۹۰ خانوار مددجویی معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان بوده و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

منبع: ایرنا

336361