افتتاح 1646 پروژه‌ در شرکت‌ توزیع نیروی برق تبریز به مناسبت هفته دولت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از افتتاح 1646 پروژه با اعتبار 1255 میلیارد ریال را در شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر خبر داد.
تصویر افتتاح 1646 پروژه‌ در شرکت‌ توزیع نیروی برق تبریز به مناسبت هفته دولت

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز امروز سه شنبه دوم شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برق تبریز در آغاز دوره‌ی خدمت‌رسانی دولت مردمی و ایران قوی، دستاوردهای خود را که برگرفته از سند چشم‌انداز صنعت برق کشور است، در قالب شاخص‌های کلان و برنامه‌های اجرا شده برای مردم عزیز ارائه می‌کند.

وی در تشریح پروژه‌های بهره‌برداری شده، خاطرنشان کرد: بیش از یک سوم تعداد پروژه‌های بهره‌برداری شده بالغ بر 692 پروژه در بخش نیرورسانی صورت گرفته تا مشترکان عزیز از نعمت برق هر چه بیشتر برخوردار شوند.

وی افزود: یک چهارم پروژه‌های بهره‌برداری شده بالغ بر 437 پروژه در بخش اصلاح و بهینه‌سازی صورت گرفته تا شبکه از پایایی هرچه بیشتر برخوردار باشد و هم‌چنین توسعه و احداث با 349 پروژه، ایجاد قدرت مانور با 61 پروژه و کاهش تلفات به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های برق تبریز با 42 پروژه در رده‌های بعدی بیشترین تعداد پروژه بهره‌برداری شده قرار دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اضافه کرد: بیش از یک سوم هزینه‌ی پروژه‌های بهره‌برداری شده بالغ بر 440 میلیارد ریال در بخش توسعه و احداث، 355 میلیارد ریال در بخش نیرورسانی، 244 میلیارد ریال در بخش اصلاح و بهینه‌سازی و 90 میلیارد ریال در بخش ایجاد قدرت مانور هزینه شده است.

وی پروژه‌های شاخص قابل افتتاح هفته‌ی دولت برق تبریز در سال 1400 را 59 پروژه با اعتبار بالغ بر 353 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این تعداد، 45 پروژه در محدوده‌ی شهرستان تبریز با اعتبار بالغ بر 276 میلیارد ریال، 5 پروژه در محدوده‌ی آذرشهر با اعتبار بالغ بر 28 میلیارد ریال و 9 پروژه در محدوده‌ی اسکو با اعتبار بالغ بر 49 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی تبدیل شبکه‌ی سیم مسی به کابل خودنگهدار را در صدر پروژه‌های بهره‌برداری شده در محدوده‌ی تبریز برشمرد و گفت: طی سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای در راستای تبدیل شبکه‌ی سیم مسی به کابل خودنگهدار صورت گرفته است و اصلاح شبکه‌ی سامان میدانی، احداث پست هوایی کارگاه‌های کوچک شهرک صنعتی شهید سردار سلیمانی و تامین برق زمین‌های زراعی قراملک از دیگر پروژه‌های مهم و شاخص آماده‌ی بهره‌برداری در هفته‌ی دولت است.

کاظمی در پایان اضافه کرد: اصلاح شبکه‌ی 20 کیلوولت ایستگاه مایکروویو و تامین برق مجتمع مسکونی 125 واحدی الماس خاوران به عنوان پروژه‌های شاخص شهرستان آذرشهر، تامین برق اراضی قوری گل اسفنجان و مجتمع تجاری شهریاران ایلخچی و روستای کوشن اسکو نیز از مهمترین پروژه‌های قابل بهره‌برداری در شهرستان اسکو هستند.

منبع: ایسنا

334232

مطالب مرتبط