معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

افزایش تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز

معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزبه افزایش سرعت واکسیناسیون در این شهر اشاره و اعلام کرد: تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز به ۱۲ مرکز افزایش می‌یابد.
تصویر افزایش تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان شرقی، عباسعلی درستی معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در یک گفت وگوی خبری اظهار کرد: طی ۲ روز گذشته چهار مرکز بزرگ جدید واکسیناسیون در تبریز ایجاد شده و در طول این هفته نیز ۲ تا سه مرکز بزرگ جدید نیز اضافه می شود و امیدواریم بعد از یک هفته تعداد مراکز بزرگ واکسیناسیون در تبریز علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی به ۱۰ تا ۱۲ مرکز ارتقا یابد.

وی با اشاره به فعالیت این مراکز از ساعت هفت صبح تا ۱۹ عصر، گفت: ۳۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در آذربایجان شرقی تاکنون واکسن دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تاخیر در روند تزریق دوز دوم برخی واکسن ها در استان، خاطرنشان کرد: تا ۱۰ روز آینده دوز دوم افرادی که قبلا واکسن دریافت کرده اند، تامین می شود.

درستی همچنین با اشاره به میانگین سنی افراد دریافت کننده واکسن، گفت: در روستاها سنین بالای ۴۰ سال، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر سنین بالای ۴۵ سال و در شهرهای بزرگ سنین بالای ۴۷ سال تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد: واکسیناسیون به معنای اتمام کرونا نیست و شهروندان همچنان باید دستورالعمل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

به گزارش ایرنا رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز پیش از این گفته بود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم این استان به ۴۵ درصد کاهش پیدا کرده است و اگر همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، میزان مرگ و میر و شمار ابتلا به کرونا در استان بیشتر خواهد شد.

اکنون تعداد بستری‌های ناشی از کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر است که تعدادی از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه به سر می‌برند.

منبع:ایرنا

333347