آیا حل بحران منطقه، راهی جز راه هاشمی دارد؟

آیت‌ا... هاشمی، مرد فــرداها بود. برای همــین هم معمولا یک دهه از زمان خودش، جلوتر بود. پیش بینی‌هایش معمولا خلاف جریان غالب بود و در نگاه اول، باور ناپذیر. برای همین هم طعنه و شماتت زیاد می‌شنید. ولی یک قدم از حرف‌هایش عقب نمی‌نشست.چون آنچه می‌گفت متکی بر مطالعات و شناخت عمیق بود. به همین جهت تخریب‌های سازمان یافته شد، تنها راه مقابله با هاشمی برای تندروها.
تصویر آیا حل بحران منطقه، راهی جز راه هاشمی دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد محمودی نوشت: پس وقتی از انحراف احمدی‌نژاد گفت‌. برخی‌ها کنایه زدند که این حرف‌ها از روی دشمنی شخصی است!. یا مثلا وقتی گفت « از لعنت صحابه، به داعش رسیدیم». مداحی پیدا شد و آرزوی مرگش را کرد!. همین آیت‌ا... هاشمی وقتی گفته بود.«فیس بوک، پدیده مبارکی است!» مورد شماتت خیلی از تریبون‌داران قرار گرفت که مردم با فضای مجازی به بهشت نمی‌روند!. این مثال‌ها فقط مشتی نمونه از خروار بود. از سخنان مردی که بی‌هیچ ادعایی.

مرد پیش بینی‌های دقیق و آینده نگری‌های عمیق بود. البته آیت‌ا... هاشمی درباره منطقه هم پیش بینی عجیبی کرده بود. آنهم در اوج طرح اسلام ایرانی توسط احمدی‌نژاد. آیت‌ا... هاشمی سال ۸۹ در کنار مرقد امام (ره) گفته بود. «فتنه ای در منطقه می‌بینم که به این آسانی‌ها، کوتاه نخواهد آمد!». البته در همان ایام هم عده‌ای با جهل مرکب. بازهم بر او تاختند. که احتمالا آقای هاشمی، خواب نما شده است!

آنها ولی اگر امروز، با اندکی دقت به منطقه نگاه کنند. یقینا ابرهای سنگین فتنه‌ای که آیت‌ا... هاشمی ۱۱ سال قبل آن را دیده بود را ببینند. امروز دیگر در منطقه نه‌خبری از روابط ایران و عربستان است و نه از بیداری اسلامی یا بهار عربی. امروز نه در عراق، خبری از وحدت سیاسی است و نه در لبنان. افغانستان دوباره غرق نزاع فرقه‌ای شده و پاکستان هم یک پا مدعی آن!. از سوریه و یمن مظلوم هم چیزی نگویم بهتر است، که حتی تصور وضعیت ۲۰ سال پیش آنها هم دیگر ممکن نیست‌!. درفلسطین، بازار دوقطبی سازی «غزه و رام ا...» داغ است و سکه رایج در ترکیه هم شده تشکیل ارتش مشترک ترک‌ها.

که معلوم نیست نوک پیکانش در نهایت به سمت کجاست؟!. روس‌ها و چینی‌ها هم در این آشفته بازار، مشغول صید ماهی خویش‌اند و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هم غرق شادی‌اند. از تحقق تئوری «فرق تَسُد» در میان کشورهای اسلامی. با همان قاعده معروف قدیمی. که اختلاف بینداز و حکومت کن. انگار نه انگار که روزگاری نه چندان دور در همین منطقه. با میدان‌داری شخصیتی همچون پهاشمی رفسنجانی. سکه رایج میان ممالک اسلامی، سکه صلح و دوستی بود. از عربستان و مصر و لبنان گرفته تا ترکیه و عراق و یمن. افغانستان و پاکستان و کشورهای آسیای میانه هم جملگی شده بودند.

همراهان دولت سازندگی در ایران. سوال مهم امروز این است که به‌رغم تمام تخریب‌هایی که علیه شخص آیت‌ا... هاشمی - حتی بعد از رحلت- و سیاست‌های دولت سازندگی، توسط اکثریت تریبون‌داران و بالاخص رسانه ملی ادامه دارد، آیا علاج بحران فزاینده منطقه، راه حلی جز راه تجربه شده و موفق «آیت‌ا... هاشمی» دارد؟

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

منبع: آرمان ملی

333223