تا امروز؛

واکسیناسیون ۱۰ هزار طارمی انجام شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون در شهرستان طارم در وضعیت قابل قبول و خوبی قرار دارد گفت: ۱۰ هزار طارمی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
تصویر واکسیناسیون ۱۰ هزار طارمی انجام شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، ارشد بهرامی در رابطه با بحث واکسیناسیون در طارم و با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان طارم ۸۴ درصد از افراد ۸۰ سال به بالا واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: ۸۹ درصد افراد بین ۷۵ تا ۸۰ سال، ۸۹ درصد افراد ۷۰ تا ۷۵ سال، ۸۵ درصد افراد ۶۵ تا ۷۰ سال، ۷۶ درصد افراد ۶۰ تا ۶۵ سال و ۷۰ درصد از افراد ۵۵ تا ۶۰ سال در طارم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از طارمی‌ها که دیابت نوع یک و ۲ دارند نیز واکسن دریافت کرده‌اند، افزود: واکسیناسیون افراد بین ۴۵ تا ۵۰ سال در طارم از دیروز آغاز شده و ۱۴ درصد از این افراد تاکنون واکسینه شده‌اند و تا به امروز نزدیک به ۱۰ هزار نفر در طارم واکسن دریافت کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه سرعت واکسیناسیون در این شهرستان در وضعیت قابل قبول و خوبی قرار دارد، تصریح کرد: مشکلات پزشکی که باعث منع تزریق واکسن می‌شود، تمایل نداشتن افراد، تفکر غلط و اشتباهی که به دلیل هم‌پوشانی مرگ‌ها به وجود آمده، پراکندگی و روستانشین بودن شهرستان و تفاوت فرهنگی مناطق مختلف شهرستان در برخی موارد باعث تفاوت در میزان واکسیناسیون در این منطقه می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه در مناطق صعب‌العبور نیز گروه‌های مربوطه برای واکسیناسیون به منطقه مراجعه می‌کنند، ادامه داد: به صورت کلی در حال حاضر ۵۱ مرکز که شامل ۴۰ خانه بهداشت، ۸ مرکز جامع سلامت روستایی و شهری، دو پایگاه بهداشتی شهری به همراه یک مرکز تجمیع در شهر آب‌بر است، واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم با اشاره به اینکه مردم در رابطه با واکسن نباید به شایعات توجه کنند و در نظر داشته‌ باشند که بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است، عنوان کرد: افرادی که جزو گروه‌های اعلامی برای واکسیناسیون بوده‌اند و شرایط آن را دارند ولی پیامی برای تزریق واکسن دریافت نکرده‌اند، می‌توانند به سایت salamat.gov.ir برای ثبت‌نام مراجعه کنند که بعد از ثبت‌نام پیامک مربوطه را برای واکسیناسیون دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان و بیان اینکه محدودیت‌های وصعیت قرمز در سطح شهرستان اعمال شده‌ است، خاطرنشان کرد: در رابطه با عزاداری‌های ماه محرم در شهرستان طارم نیز طبق پروتکل‌های اعلام شده کشوری اجتماعات را کنترل و مدیریت خواهیم‌کرد.

منبع: ایسنا

330799