رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

25 درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا دریافت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جمعیت هدف واکسیناسیون شامل افراد بالای ۱۸ سال در استان را حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۵ درصد این جمعیت دوز نوبت اول و پنج درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.
تصویر 25 درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان  واکسن کرونا دریافت کردند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان کرمانشاه ،رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جمعیت هدف واکسیناسیون شامل افراد بالای ۱۸ سال در استان را حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۵ درصد این جمعیت دوز نوبت اول و پنج درصد نیز دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

دکتر محمودرضا مرادی افزود: تاکنون بیش از ۴۴۰ هزار دُز واکسن در استان کرمانشاه تزریق شده که حدود ۳۶۰ هزار دُز مربوط به نوبت اول و مابقی نوبت دوم واکسیناسیون است.

وی اظهار داشت: میانگین درصد نوبت اول واکسیناسیون کشوری ۲۱ درصد است که در استان با ۲۵ درصد بیش از میانگین کشوری خدمت واکسیناسیون انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: تاکنون ۶۸ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و بیش از ۴۶ درصد جمعیت بین ۵۰ تا ۶۰ سال استان دُز نوبت اول را دریافت کرده اند.

به گزارش ایرنا، ۱۱۵ مرکز واکسیناسیون هم اکنون در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد ۳۴ مرکز تجمیعی است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، براساس رنگ‌بندی جدید وضعیت ۱۰ شهرستان استان را از ۱۶ مرداد قرمز، یک شهرستان نارنجی و سه شهرستان را زرد اعلام کرد.

هم‌اکنون ۸۸۱ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند و مجموع جان باختگان استان نیز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و هشت نفر است.

منبع:ایرنا

330678