معاون فنی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان:

۵۱ درصد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

معاون فنی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان از دریافت دُز اول واکسن کرونا توسط ۵۱ درصد واجدان شرایط خبر داد.
تصویر ۵۱ درصد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، اسماعیل رحمانی معاون فنی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان در اختیار بیماران کووید - ۱۹ قرار دارد، اظهار کرد: حدود ۵۵۵ بیمار کرونایی نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ درصد تست‌های سرپایی انجام شده مثبت بوده است، ادامه داد: در موارد سرپایی در مقایسه با هفته‌های اخیر شاهد روند کاهشی هستیم اما باید توجه داشته باشیم که زنجان جزو استان‌هایی است که دیرتر وارد پیک پنجم کرونا شد که به همین علت دیرتر نیز از این موج خارج می‌شود.

این مسئول با پرداختن به این موضوع که با وجود کاهش روند بیماران سرپایی در برخی از شهرستان‌ها، از جمله شهرستان زنجان شاهد موارد بالای مثبت بیماران سرپایی هستیم، افزود: برای کاهشی شدن این روند باید کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم موج پنجم را نیز پشت سر بگذاریم.

معاون فنی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با اشاره به آمار واکسیناسیون در گروه سنی واجد شرایط بالای ۱۸ سال، تصریح کرد: در استان زنجان حدود ۵۱ درصد افراد واجد شرایط دُز اول واکسن خود را دریافت کره‌اند که به ترتیب وضعیت رنکینگ واکسیناسیون در شهرستان ایجرود ۵۵ درصد، ماه‌نشان، ابهر، و سلطانیه ۵۴ درصد، خدابنده ۵۲ درصد، زنجان ۵۰ درصد، طارم ۴۹ درصد و خرم‌دره نیز ۴۷ درصد است.

رحمانی با توضیح این مطلب که در گروه سنی بالای ۸۰ سال در استان حدود ۸۵ درصد واجدان شرایط واکسینه شده‌اند که بیشترین موارد در ایجرود با ۹۵ درصد و کمترین نیز در زنجان با ۷۹ درصد است، اضافه کرد: با وجود اینکه دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان جزو دانشگاه‌های پیشرو در حوزه انجام واکسیناسیون است اما متاسفانه در برخی از گروه‌های سنی پرخطر شاهد استقبال نکردن عده‌ای از واکسن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بهترین واکسن برای تزریق، اولین واکسن در دسترس است، متذکر شد: علی‌رغم تعدد واکسن‌ها، برخی از افراد در تزریق دچار تردید می‌شوند که همین امر سبب تاخیر در واکسیناسیون می‌شود که با پیدا شدن سوش‌های جدید ویروس این رفتار مخاطره‌آمیز است.

رحمانی با بیان اینکه در گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال میزان واکسیناسیون در استان حدود ۹۱ درصد و در گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ سال نیز این میزان ۹۵ درصد است، بیان کرد: در گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال میزان واکسیناسیون ۹۶ درصد و در گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ سال نیز این میزان در استان ۹۴ درصد است.

این مسئول میزان واکسیناسیون در گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال را در استان زنجان ۸۷ درصد اعلام کرد و یادآور شد: در گروه سنی ۵۰ تا ۵۵ سال نیز این میزان در استان ۸۴ درصد، در گروه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال استان ۷۰ درصد، در گروه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال استان ۵۳ درصد و در گروه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال نیز ۳۴ درصد است.

معاون فنی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با تاکید بر اینکه باید اطلاع‌رسانی لازم در زمینه ضرورت تزریق واکسن به مردم انجام شود، خاطرنشان کرد: تعداد واکسن‌های وارداتی به کشور و رفع کمبودها در این حوزه فرصت مناسبی را برای واکسیناسیون افراد مختلف فراهم ساخته است.

منبع: ایسنا

350077