تهدید سیل گریبانگیر 62 روستای ماه‌نشان است

فرماندار شهرستان ماه‌نشان از تهدید ۶۲ روستای این شهرستان توسط سیل خبر داد.
تصویر تهدید سیل گریبانگیر 62 روستای ماه‌نشان است

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، رسول جزونقی، با اشاره به سیل اخیر در ماه‌نشان، عنوان کرد: در سطح شهرستان ماه‌نشان ۱۶ روستای تحت تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم جاری شدن سیل قرار گرفت که از این تعداد در هفت روستا سیل مناطق مسکونی و یا مسیرهای داخل روستا را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی با بیان اینکه دو روستای علم‌کندی و قلعه‌جوق سیاه‌منصور بیشترین خسارت را در زمینه ساخت و سازهای روستایی داشتند، ادامه داد: بیشتر خسارت‌های سیل به ماه‌نشان در زمینه راه‌ها و محورها مواصلاتی، کشاورزی و استخرهای پرورش ماهی است.

این مسئول با یادآوری اینکه میزان خسارت اولیه سیل به ماه‌نشان ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد شد، تاکید کرد: از این رقم ۲۶ میلیارد ریال در حوزه مسکن، ۵۰ میلیارد ریال در حوزه راه‌های اصلی و فرعی و ۶۲ میلیارد ریال نیز در حوزه کشاورزی است.

وی با اشاره به خسارت سیل به کشاورزان ماه‌نشانی، تصریح کرد: با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات در ماه‌نشان فرا رسیده است، کشاورزانی که در حال برداشت محصول خود بودند خسارات زیادی دیدند.

جزونقی با یادآوری اینکه در سیل اخیر ۱۸ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی، ۱۴ مورد ابنیه فنی و ۸۸ مورد علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی آسیب دید، افزود: سیل همچنین به ۲۶ واحد مسکونی خسارت و ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی خسارت زد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط توپوگرافی روستاهای ماه‌نشان از تعداد ۱۲۷ روستای ماه‌نشان ۶۲ روستا سیل تهدید می‌کند، اضافه کرد: ۳۵ روستا در معرض گسل قرار دارند که این موضوعات ضرورت اهتمام جدی‌تر در حوزه احداث سیل‌بند، اجرای عملیات آبخیزداری و دیوارهای ساحلی و نیز اختصاص اعتبارات ویژه به حوزه مدیریت بحران در ماه‌نشان را می‌طلبد.

منبع: ایسنا

330477