۲۰ روستای زنجان؛ زخم خورده خسارت مالی سیل اخیر

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از تحمیل خسارت مالی در پی بارش باران و وقوع سیل به تعداد ۲۰ روستای این استان در شهرستان های زنجان، خدابنده، ماهنشان و ایجرود، خبر داد.
تصویر ۲۰ روستای زنجان؛ زخم خورده خسارت مالی سیل اخیر

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، صفی الله کرامتی افزود: این سیل ویرانگر، خوشبختانه تلفات جانی انسانی در پی نداشت اما موجب تلف شدن تعدادی از دام های دامداران روستایی شده و به برخی منازل مسکونی، باغات، مزارع و محصولات کشاورزی، پرورش ماهی، راه های ارتباطی و تاسیسات آب و فاضلاب، خسارت های را وارد آورد.

وی با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از سوی کارشناسان ذیربط اعزامی به محل حادثه اعلام نشده است، اظهار داشت: امروز قرار است استاندار زنجان به همراه ۱۰ نفر از مدیران کل استان راهی روستاهای آسیب دیده ناشی از سیل در شهرستان های زنجان، ماهنشان و ایجرود و همچنین مهرداد سلطانی (معاون عمرانی استانداری) نیز به همراه یکی از معاونین دستگاه های اجرایی استان عازم روستاهای متاثر سیل در شهرستان خدابنده می شوند.

کرامتی با بیان اینکه این سیل در پی بارش باران در روزهای یکشنبه و دوشنبه /۱۰ و ۱۱ مرداد/ اتفاق افتاد، افزود: متاسفانه برخی روستائیان، واحدهای مسکونی خود را بنا کرده و یا محصولات کشاورزی را در مسیر سیلاب کشت کرده اند که هنگام وقوع سیل و آبگرفتگی، آسیب و خسارت هایی به آنها وارد می آید که بهتر است از این کار خودداری شود

منبع: ایرنا

329087