طی ۲۴ ساعت گذشته؛

گرمای هوای بالای 40 درجه در ماهنشان

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: ماهنشان ۴۰+ درجه‌ای؛ گرمترین نقطه زنجان طی روز گذشته شد.
تصویر گرمای هوای بالای 40 درجه در ماهنشان

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، سونا صرفی سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: طی مدت یاد شده خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه نیز با میزان دمای ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنکترین نقطه این استان و ماهنشان گرمترین گزارش شد.

وی اظهار داشت: امروز صبح آسمان زنجان صاف غالبا صاف و فقط شهرستان طارم قسمتی ابری و مه آلود است و بعد ازظهر نیز وزش باد ملایم را خواهیم داشت و فردا /جمعه/ نیز این وضعیت جوی حاکم خواهد بود.

صرفی افزود: میزان دمای هوای این استان طی امروز و فردا /پنجشنبه و جمعه/ نسبت به روز گذشته بین یک تا سه درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت که پیش بینی می شود این روند چند روزی در استان تداوم یابد.

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: میزان دمای فعلی شهر زنجان ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر است که در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت ۴ درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

در حال حاضر استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: ایرنا

334740