رئیس جهاد کشاورزی ماه‌نشان:

بیش از دو هزار نفر در بخش آبزی‌پروری مشغول فعالیت هستند

رئیس جهاد کشاورزی ماه‌نشان پرورش ماهی را صنعتی اشتغال‌زا برای ماه‌نشانی‌ها خواند و گفت: بیش از دو هزار نفر در بخش آبزی‌پروری این شهرستان مشغول فعالیت هستند.
تصویر بیش از دو هزار نفر در بخش آبزی‌پروری مشغول فعالیت هستند

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علی عجم‌لو رئیس جهاد کشاورزی ماه‌نشان با بیان اینکه آبزی‌پروران شهرستان ماه‌نشان سالانه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در ۶۰۰ مزرعه تولید می‌کنند، عنوان کرد: در پی فعالیت این آبزی‌پروری‌ها در ماه‌نشان برای قریب به ۲۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به بازار مقصد تولیدات آبی ماه‌نشان، ادامه داد: ۹۰ درصد تولید شهرستان به بازار فروش استان‌های هم‌جوار مثل تهران، استان‌های شمالی کشور، آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان، اردبیل و ... ارسال می‌شود.

این مسئول با توضیح این مطلب که غالب ماهیان پرورشی، سردآبی از نوع قزل‌آلای رنگین‌کمان بوده و ماهیان گرم‌آبی در مقام دوم تولید قرار دارند، اضافه کرد: بالغ بر ۲۰ مورد عاملیت توزیع خوراک ماهی آماده که اغلب از استان‌های شمالی، چهارمحال و بختیاری، تبریز، تهران و ... تهیه می‌شود و دارای وزنی بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن در سال بوده و بین واحدهای پرورشی توزیع می‌شود.

عجم‌لو با اشاره به این موضوع که سه واحد صنعتی تولید خوراک با ظرفیت بالغ بر ۲۵ هزار تن در سال در حال تکمیل است، متذکر شد: منبع تأمین آب واحدهای پرورش ماهی شهرستان چاه‌های زیرسطحی با عمق کمتر از ۱۰ متر است که خروجی آب واحدها به رودخانه رها می‌شود و خوشبختانه تاکنون هیچ‌گونه بیماری واگیردار طی ۲۰ سال گذشته مشاهده نشده است.

رئیس جهاد کشاورزی ماه‌نشان، با اشاره به خدمات ارائه شده به واحدهای آبزی‌پروری در ماه‌نشان، خاطرنشان کرد: این خدمات شامل تسهیلات بانکی، صدور و تمدید مجوز، تأمین سوخت مورد نیاز اتاق‌های کارگری و صدور مجوز انشعاب گاز و دیگر موارد است.

منبع: ایسنا

337947