نماینده شورای سیاستگذاری عنوان کرد:

کشف استعدادهای جدید در زمینه اجرا و گویندگی از اهداف جشنواره «سر سخن»

نماینده شورای سیاستگذاری جشنواره هم از اهداف این جشنواره را ایجاد فضای رقابتی و سالم همچنین کشف استعدادهای جدید در زمینه اجرا و گویندگی برشمرد.
تصویر کشف استعدادهای جدید در زمینه اجرا و گویندگی از اهداف جشنواره «سر سخن»

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، اولین جشنواره کشوری مجریان و گویندگان در یزد کار خود را آغاز کرد.

عباس گلرسان در آئین رونمایی از فراخوان این جشنواره با بیان اینکه قطعا با برگزاری یک جشنواره می توان نقش ویژه آدم ها را در شکل های مختلف دید گفت: مجریان در جوامع مختلف به عنوان معلم و آموزگار دیده می شوند اما این نگاه در جامعه ما وجود ندارد و بیشتر مجریان بیشتر به دنبال زرق و برق های اجرا بوده یا به تعبیری یازهای غیرفرهنگی هستند.

دبیر اولین جشنواره کشوری مجریان و گویندگان در خصوص شکل گیری ایده برگزاری این جشنواره اظهار داشت: به این دلیل اجرا و گویندگی را انتخاب کردیم تا همه بتوانند در آن شرکت کنند که فراتر از کسانی که به عنوان مجری و گوینده هستند نیز توان شرکت داشته باشند.

وی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره با همکاری یک تیم قوی از سوی شرکت سروش صدا و سیما و مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری یزد کلید خورد.

گلرسان ادامه داد: آیین نامه این جشنواره تدوین،فراخوان آن هم رونمایی شد و علاقمندان می توانند در آن ثبت نام کنند تا رقابتی سالم و هدفمند داشته باشیم.

وی با تاکید بر تفاهم و دوستی و رقابت متقابل اظهار کرد: این جشنواره متعلق به هیچ کس نیست و متعلق به یزد و کشور است و امید است دومین جشنواره نیز در شهر و استان یزد برگزار شود و شماره های بعدی آن را نیز یزدی ها در افتخارات خود ثبت کنند.

مسیح دهقانی؛ دبیر اجرایی جشنواره هم در ادامه این نشست با بیان اینکه این جشنواره قابلیت اجرایی در سطح بین المللی هم دارد اظهار کرد: امید به حمایت همه مسئولان استانی داریم تا در سطح کشور نیز بدرخشد و مراحل بین المللی را نیز آغاز کند.

حسین درستکار؛ نماینده شورای سیاستگذاری جشنواره هم از اهداف این جشنواره را ایجاد فضای رقابتی و سالم همچنین کشف استعدادهای جدید در زمینه اجرا و گویندگی برشمرد که با توجه به پتانسل یزد در این زمینه برگزاری این جشنواره دنبال شد.

وی با بیان اینکه یزد در این زمینه در سطح کشور سرآمد است ادامه داد: افرادی که بتوان نام مجری و گوینده بر آن ها گذاشت در یزد نسبت به سایر استان ها بیشتر است.

درستکار از برنامه های جنبی این جشنواره را برگزاری کلاس های مهارت اموزی دانست و عنوان کرد: نقش کلیدی این هنرمندان در جامعه پررنگ و تاثیرگذار است و گوینده و مجری که در رسانه ملی حضور پیدا می کند و مخاطب و میزبان را همراهی می کند قطعا آموزگار خوبی برای جامعه به شمار می رود.

وی همچنین از تهیه بانک اطلاعاتی هنرمندان عرصه گویندگی خبر داد و افزود: از پیشکسوتان این عرصه نیز تجلیل به عمل خواهد آمد تا افراد نو ورود به این عرصه مسیر خود را گم نکرده و از تجربیات ارزشمند پیشکسوتان نیز بهره مند باشند.

الهه دهقانپور؛ نماینده هیات انتخاب جشنواره هم با تبریک به خبرنگاران حاضر در نشست اظهار کرد: جشنواره از دو مرحله انتخاب و مسابقه تشکیل شده و آثار در مرحله نخست از سوی داوران هیات انتخاب بررسی و سپس به مسابقه راه خواهد یافت تا از سوی داوران کشوری ارزیابی شود.

وی با بیان اینکه اجرای صحنه، تلوزیونی، رادیویی و بخش همزبانان در این جشنواره دیده شده افزود: ممکن است کسانی هم در این جشنواره شرکت کنند که فارسی زبان نبوده اما با زبان فارسی آشنایی دارند و به عنوان محکی برای جشنواره باشد تا در سال های بعدی در سطح بین المللی هم دنبال کنیم.

نماینده هیات انتخاب جشنواره ادامه داد: بخش جنبی هم برای جشنواره پیش بینی شده که دو موضوع شهر میراث جهانی و آب را دنبال می کند و پذیرای آثار شرکت کنندگان در این حوزه است و در گروه های سنی کودک و نوجوان و جوان و بزرگسال پذیرای علاقمندان هستیم.

وی تصریح کرد: گروه سنی کودک در بخش رادیویی و صدا را در این جشنواره نداریم و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت جشنواره با مطالعه شرایط در این جشنواره شرکت کنند.

عباس ملازینلی؛ رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد هم با استقبال از اجرای این ایده اظهار کرد: برگزاری چنین کارهایی بستری برای آموزش و فرهنگ سازی خاص برای شهروندان است و می تواند در عرصه بین المللی نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه یزد یک شهر جهانی است و باید از این بستر به طور ویژه استفاده شود ادامه داد: خوشبختانه این جشنواره به عنوان یکی از پروژه های فاخر سازمان مصوب شد و به عنوان اولین جشنواره اجرایی خواهد شد که امیدوار به تداوم اجرای آن هستیم.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر جشنواره و سامانه اینترنتی نام نویسی متقاضیان رونمایی شد.

انتهای پیام

330341