تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کار‌های خانگی در لرستان

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان از تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کار‌های خانگی در استان خبر داد.
تصویر تشکیل ۱۰ شبکه از کسب و کار‌های خانگی در لرستان

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، امین سلاحورزیان با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در راستای ایجاد زنجیره ارزش مشاغل خانگی پایدار، کمک به اقتصاد کشور و معیشت مردم اجرا می‌شود، گفت: هم اکنون توسعه فعالیت‎‌های شبکه‌ای این طرح، در استان لرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شبکه‌سازی در این کسب وکار‌ها منجر به در اختیار گذاشتن منابع و اطلاعات جدید، رشد جایگاه شغلی متقاضیان و پیشرانان و ایجاد روابط سودمند و طولانی مدت می‌‎شود، ادامه داد: شبکه‌سازی کسب و کار‌های خانگی، ضمن ایجاد نظم تیمی در کسب وکار، توانمندسازی شاغلین در ارائه خدمت، برجسته کردن محصولات و خدمات متقاضیان و پیشرانان را نیز به همراه خواهد داشت.

سلاحورزیان ادامه داد: در فاز سوم الگوی توسعه مشاغل خانگی علاوه بر اتصال به بازار متقاضیان و مشاوره صاحبان مشاغل خانگی، استانداردسازی، کمک به برنامه‌های تولید، فروش، شکل‌دهی و ظرفیت‌سازی بازار، به دنبال شکل‌گیری شبکه مشاغل خانگی هستیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان افزود: تاکنون ۱۰ شبکه مشاغل خانگی در حوزه‌های مختلف تحت عنوان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شکل گرفته است.

وی یادآور شد: این ۱۰ شبکه در رشته شغلی‎‌های پوشاک، تولید و بسته‌بندی عسل، چرم دوزی، تابلوفرش، قالی بافی، فرآوری و بسته‌بندی زعفران، البسه محلی، تابلو فرش و گلیم بافی تشکیل شده‎اند.

سلاحورزیان گفت: تلاش شده کسب و کار‌ها و پیشرانانی که برای ایجاد شبکه انتخاب می‌‎شوند از اکثر شهرستان‎‌های استان همچون خرم آباد، کوهدشت، پلدختر، سلسله، دلفان و... باشند.

لازم به ذکر است طرح ملی مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح در ۳۱ استان در حال اجرا است.

پیشتازی پیشرانان مشاغل خانگی لرستان در سه دوره متوالی "انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر کشوری"

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان همچنین گفت: پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان در سه دوره متوالی "انتخاب مردمی زنان کارآفرین" برتر کشوری شدند.

سلاحورزیان اظهار کرد: سه بانوی پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان در سه دوره متوالی "انتخاب مردمی زنان کارآفرین" برتر کشوری شدند.

وی ادامه داد: این انتخابات از اسفند سال 97 با ایجاد سامانه انتخاب برترین کارآفرینان زن بر روی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آغاز به کار کرد تا مردم و جوامع محلی با کارکرد این بانوان پرانگیزه و آثار تلاش های آنها آشنا شوند.

سلاحورزیان اضافه کرد: تاکنون در سه دوره اخیر انتخاب مردمی زنان کارآفرین برتر کشور، از استان لرستان سه منتخب برتر کشوری با آرای مردمی داشتیم.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان افزود: سنگین تاج نظری پور از پیشرانان فعال طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان در رشته شغلی گلیم بافی در هشتمین دوره انتخاب مردمی زنان کارآفرین، برتر کشوری شد.

وی تصریح کرد: هم‌چنین طاهره اصلانی و نجیمه حسنوند از پیشرانان فعال طرح ملی توسعه مشاغل خانگی لرستان در رشته شغلی های تابلو فرش و قالی بافی به ترتیب در نهمین و دهمین دوره این انتخابات به عنوان کارآفرینان برتر کشوری معرفی شدند.

لازم به ذکر است که از این سه بانوی کارآفرین لرستانی با حضور ویدئو کنفرانسی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، تجلیل به عمل آمد.

عاطفه موسی فرد | لرستان

329138