راه اندازی نخستین خانه فناور کشور در جهاد دانشگاهی لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: نخستین خانه فناور کشور در جهاد دانشگاهی لرستان راه اندازی و چند کمیته پژوهشی با فعالیت های نوآورانه در راستای حل مشکلات محیط زیستی فعال شده است.
تصویر راه اندازی نخستین خانه فناور کشور در جهاد دانشگاهی لرستان

به گزارش سایت خبری پرسون، علی سالاروند روز شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده توسط این اداره کل مشکلات آلایندگی صنایع استان در اولویت بررسی و رفع نقص قرار گرفته است.

وی با اشاره به الزام کارخانه سیمان دورود به رفع آلایندگی اظهار داشت: با پیگیری های جدی جهت رفع نقص و آلودگی زیست محیطی این واحد، تجهیزات مورد نیاز خریداری، آلودگی های اولیه رفع و مقرر شده است همزمان با تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ آلودگی بطور کامل برطرف شود که در این راستا کارخانه به صندوق ملی محیط زیست معرفی شده است.

سالاروند اظهار داشت: ظرفیت صندوق ملی محیط زیست در حمایت از رفع آلودگی های زیست محیطی تاثیر قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به آلودگی واحد صنعتی "الکل نصر" استان بیان کرد: این کارخانه، خمیر مایه و گاوداری هفت هزار راسی دورود با استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست در حال احیا هستند و سایر صنایع دارای مشکلات زیست محیطی استان نیز مورد حمایت قرار گرفتند.

وی همچنین اضافه کرد: نخستین خانه فناور کشور در جهاد دانشگاهی لرستان راه اندازی و چند کمیته پژوهشی با فعالیت های نوآورانه در راستای حل مشکلات محیط زیستی فعال شده است که این طرح ها براساس مصوبات جهت دریافت تسهیلات به صندوق ملی حفاظت محیط زیست معرفی شدند.

سالاروند با بیان اینکه طرح بررسی پلاسمای آلودگی هوا نیز به بخش صنعت معرفی شده است ادامه داد: سال ۱۴۰۰ خانه های محیط زیستی لرستان برای نخستین بار در سطح کشور با شعار مردمی سازی راه اندازی شدند و اکنون بیش از ۲ هزار خانه محیط زیست در کشور فعال شده است.

وی افزود: مردمی سازی حفاظت و حراست از محیط زیست از طریق این خانه ها با موفقیت های قابل توجهی همراه شده است که در نهایت منجر به رفع مشکلات زیست محیطی توسط شهروندان می شود.

منبع: ایرنا

587296