معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان در گفت‌وگو با پرسون:

گرانی گوشت قرمز؛ منجر به افزایش 31 کیلویی سرانه مصرف گوشت سفید شد

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان از افزایش سرانه مصرف گوشت سفید در استان زنجان خبر داد و گفت: میزان مصرف گوشت سفید سالانه زنجانیان به حدود ۳۱ کیلوگرم افزایش یافته است.
تصویر گرانی گوشت قرمز؛ منجر به افزایش 31 کیلویی سرانه مصرف گوشت سفید شد

محمد علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه سایت خبری پرسون از زنجان، اظهار کرد: میزان مصرف گوشت سفید در استان زنجان از ۲۸ کیلوگرم در سال‌های گذشته به حدود ۳۱ کیلو در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: سرانه مصرف ۳۱ کیلوگرمی گوشت سفید به معنای این است که هر زنجانی در طول سال به طور متوسط ۳۰۰ کیلوگرم گوشت سفید مصرف می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان درخصوص علت افزایش مصرف گوشت سفید در استان زنجان تصریح کرد: گران بودن گوشت قرمز و عدم توان خرید مردم همچنین تغییر فرهنگ مصرف منجر به جایگزینی آن با گوشت سفید شده است.

صادقی به سرانه مصرف گوشت قرمز در استان زنجان اشاره و عنوان کرد: سرانه مصرف گوشت قرمز در این استان حدود ۱۲ کیلوگرم به ازای هر نفر در طول سال است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون پیرامون میزان تولید گوشت سفید در استان زنجان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۰ وجود داشته که این مقدار معادل حدود ۱۵ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان در خصوص میزان تولید گوشت قرمز در استان زنجان تاکید کرد: معادل ۵ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز طی ۴ ماهه سال جاری تولید شده است.

صادقی به تعداد واحدهای مرغداری فعال در استان زنجان اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ واحد فعال مرغداری در استان زنجان دایر و مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

وی تعداد واحدهای غیرفعال مرغداری را ۹ واحد عنوان کرد و گفت: حدود ۵ واحد از این مرغداری‌های غیرفعال به دست ورثه افتاده است و مابقی هم در یک‌سال حداقل یک دوره پرورش را دارند.

فاطمه شمشیرگر _استان زنجان

328441