خروج ۱۴ هزار کیلوگرم گوشت از چرخه مصرف در خوزستان

یک مسئول در اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: بیش از ۱۴ هزار کیلوگرم گوشت از کل دام‌های سبک و سنگین کشتار شده در سه ماهه نخست سال جاری در این استان از چرخه مصرف خارج شد.
تصویر خروج ۱۴ هزار کیلوگرم گوشت از چرخه مصرف در خوزستان

به گزارش سایت خبری پرسون از خوزستان، عبدالله محمد حسنی در گفت‌ وگو با خبرنگاران بیان کرد: در سه‌ ماهه نخست امسال بیش از ۱۲۹ هزار رأس دام سبک و بالغ‌ بر ۱۷ هزار رأس دام سبک در کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی خوزستان کشتار شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار کیلوگرم گوشت از کل دام‌های سبک و سنگین کشتار شده برابر با دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی ضبط شد، تأکید کرد: این میزان گوشت به دلایل وجود بیماری‌های مختلف از چرخه مصرف خارج شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: از ۱۴۶ هزار رأس دام کشتار شده سبک و سنگین در استان نیز بیش از چهار و نیم میلیون گوشت سالم و بهداشتی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان وارد چرخه مصرف شده است.

محمد حسنی بر نظارت‌های مستمر و بدون وقفه کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار تأکید کرد و گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظر دامپزشکی تهیه کرده و از خرید کشتار غیرمجاز جدا خودداری کنند.

منبع:مهر

309382