محمدرضا آبی‌پور:

تولید گوشت مرغ از مصرف در زنجان پیشی گرفت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان از مازاد بر نیاز بودن تولید گوشت مرغ خبر داد و گفت: توزیع این فرآورده در سال ۹۸ نزدیک به۴۰ تن در روز بوده که این میزان در سال قبل به ۸۰ تن در روز رسید.

تصویر تولید گوشت مرغ از مصرف در زنجان پیشی گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمدرضا آبی‌پور در جلسه مشترک شورای استان زنجان افزود: بنابراین می‌توان این ادعا را پذیرفت که با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز، مصرف گوشت سفید افزایش یافته و این یعنی مصرف روزانه مرغ در زنجان از ۴۰ تن به ۸۰ تن رسیده است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه مرغ گرم طبق میزان مصرف در استان توزیع می‌ شود، اما باز هم شاهد تشکیل صف‌های طولانی در فروشگاههای عرضه این فرآورده هستیم و این در حالی است که آخرین میزان توزیع انجام گرفته این کالا در زنجان ۲۷۰ تن بود اما باز هم صف های طولانی نمود داشت.

این مسوول با بیان اینکه همیشه از انتقاد استقبال می کنیم اما به هیچ وجه بهانه‌جویی را برنمی‌تابیم، گفت: این بدان خاطر است که بهانه‌جویی برخلاف انتقاد که دارای ریشه است، چنین خاصیتی را ندارد، علاوه بر این، بهانه‌جویی پشتوانه کارشناسی ندارد اما انتقاد از پشتوانه برخوردار است.

آبی‌پور افزود: بطور وضوح مشاهده می شود که تشکیل صف هیچ ارتباطی به مرغ ندارد، چون مردم در این روزها برای خرید زولبیا و بامیه هم در صف هستند که این موضوع را می‌توان در خصوص کالای لوکسی چون آجیل و خشکبار نیز طی ایام عید مشاهده کرد و هیچ ارتباطی به کالاهای اساسی ندارد، به همین خاطر خرید هر کالایی زمان مشخصی دارد و تشکیل صف و منتظر ماندن در صف نیز یک امر کاملاً طبیعی است.

وی در ادامه سرانه مصرف روغن نباتی در استان را ۱۲.۵ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: این در حالی است که در استان تا ۳۰ کیلوگرم نیز روغن‌نباتی توزیع شده است و خانواده‌ای که در طول ماه به ۲ عدد روغن نباتی نیاز دارد اقدام به خرید پنج عدد روغن نباتی می‌کند و این موجب می‌شود که دولت به دنبال جبران این کسری در بازار باشد، این در حالی است که در استان زنجان با میزان سرانه‌ای که داریم حتی حدود ۲۵ تن روغن نیز روزانه وارد بازار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه حقوق مصرف‌کنندگان همانند بسیاری از قوانین باید اجرا شود، بیان کرد: بی‌تردید بدون اطلاع‌رسانی مردم نمی‌توان به همه امور در این حوزه رسیدگی کرد، بنابراین اگر موارد اطلاع‌رسانی گران‌فروشی از سوی مردم به سامانه مربوطه انجام شود، بطور قطع رسیدگی خواهد شد اما مردم تمایل چندانی برای رسیدگی به حق و حقوق خودشان در قالب حقوق مصرف‌کنندگان ندارند.

آبی‌پور با تاکید بر اینکه بودجه دولت، بودجه شرکت‌های خصوصی نیست، عنوان کرد: دولت برنامه‌ریزی می‌کند تا مقادیری نفت و پتروشیمی فروخته و مقادیری هم مواد صنعتی صادر کند تا هزینه‌های خود را تامین کند، این در حالی است که دولت برای اینکه این برنامه‌ریزی تحقق پیدا کند، فقط یک سال مهلت دارد.

وی اضافه کرد: هر آنچه را که مجلس تصویب کرده، دولت اجرا می‌کند و به هیچ وجه نمی‌توان خارج از چارچوب‌های تعیین شده عمل کرد.

آبی‌پور خاطرنشان کرد: زنجان در همه زمینه‌ها جزو استان‌های شاگرد اول بوده و کارنامه درخشانی دارد و در این میان دولت وظیفه سرمایه‌گذاری ندارد، بلکه وظیفه آن تسهیل‌گری در امور سرمایه‌گذاری است.

منبع: ایرنا

283713