مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبر داد:

قابلیت دریافت تسهیلات حمایتی برای کسب‌ و کارهای ICT

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه کسب‌ و کارهای ICT قابلیت دریافت تسهیلات حمایتی دارد، گفت: نتیجه حمایت از کسب‌ و کارهای فضای مجازی به نفع همه کسب‌ و کارها خواهد بود.
تصویر قابلیت دریافت تسهیلات حمایتی برای کسب‌ و کارهای ICT

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حامد سرائی، در رابطه با پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب‌ و کارهای حوزه ICT، اظهار کرد: رویکرد آتی فناوری، حرکت به سمت کسب‌ و کارهای فضای مجازی است و با توجه به شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا، اگر ما از فضای مجازی و کسب‌ و کارهای آن حمایت کنیم، نتیجه‌ای که دریافت می‌شود به نفع همه کسب و کارها حتی کسب و کارهای سنتی نیز خواهد بود.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در راستای رسالت اجتماعی که دارد، بر خود وظیفه می‌داند که از کسب و کارهای مجازی حمایت کند.

این مسئول تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های بهره‌بردای از خدمات فضای مجازی را به کمک خود فعالان فضای مجازی ایجاد کنیم و با کمک همین فعالان بتوانیم وضعیت ICT در استان را نیز تقویت کنیم.

سرائی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌های حمایتی از کسب‌ و کارهای این حوزه را دارد، ادامه داد: شرکت‌های حوزه ICT با توجه به شرایط خود که نوپا یا توسعه یافته هستند می‌توانند از تسهیلات حمایتی فراهم شده برای توسعه و گسترش کسب و کارهای خود استفاده کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، با بیان اینکه برخی کسب‌ و کارها نیاز به دریافت تسهیلات ندارند ولی نیاز به تأمین زیرساخت‌هایی در قالب دریافت حمایت‌های بوم‌واره دارند و در همین راستا حمایت می‌شوند، عنوان کرد: برخی نیازهای اساسی مانند نبود شتاب‌دهنده و مرکز داده در استان را داریم و برای اینکه بخش خصوصی در راستای راه‌اندازی شتاب‌دهنده و مرکز داده در استان هم اقدام کند، حمایت‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و همه این موارد بخشی از اقداماتی است که برای حمایت از کسب‌ و کارهای حوزه ICT در نظر گرفته‌ شده‌ است.

این مسئول با بیان اینکه نرخ کارمزد پایین، تضامین ساده و دوره خواب برای پرداخت اقساط تسهیلات از شرایط پرداخت اقساط تسهیلاتی است که به کسب‌ و کارها واگذار می‌شود و ضمن دعوت از شرکت‌های خصوصی حوزه ICT برای بهره‌مندی از این تسهیلات، خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی استان در حد قابل قبولی است و شرایط مهیا است تا شرکت‌ها و فعالان بخش خصوصی از این تسهیلات توسعه‌ای که سهم استان فعلاً ۱۰ میلیارد تومان است برای توسعه کسب‌ و کارهای خود استفاده کنند، البته در صورت استقبال شرکت‌های زنجانی، سهم استان زنجان به صورت شناور قابل افزایش است.

منبع: ایسنا

328384