مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان:

پرداخت تسهیلات کرونایی به تالارهای پذیرایی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه تالارهای پذیرایی تسهیلات کرونایی می‌گیرند گفت: مهلت مجاز ثبت‌نام متقاضیان مشمول این دستورالعمل در سامانه کارا تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.
تصویر پرداخت تسهیلات کرونایی به تالارهای پذیرایی

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، امیر ارجمند از پرداخت تسهیلات به تالارهای پذیرایی خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های بانک مرکزی مبنی بر حمایت از مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده مشمول حمایت‌های اقتصادی سال‌جاری و مسؤولیت اجتماعی بانک در قالب دستورالعمل پرداخت تسهیلات بنگاه محور به تالارهای پذیرایی آسیب دیده از کرونا صورت پذیرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان بیان کرد: بر اساس این دستورالعمل مهلت مجاز ثبت‌نام متقاضیان مشمول این دستورالعمل در سامانه کارا تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ خواهد بود و این تسهیلات در قالب عقد مرابحه عام به صورت یک مرحله‌ای، با نرخ ۱۲ درصد و اقساط ۲۴ ماهه و تا پایان آبان ماه پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: بانک‌ها و موسسات اعتباری موظف به پرداخت تسهیلات کرونایی از جمله تسهیلات جدید یا تسهیلات مراحل قبلی تا پایان آبان ۱۴۰۰ هستند.

ارجمند افزود: اشخاصی که قبل از ابلاغ این دستورالعمل از تسهیلات مشاغل و رسته‌های آسیب‌دیده از کرونا استفاده کرده‌اند، چنانچه مجداً تقاضای اخذ تسهیلات را داشته باشند، مابه‌التفاوت تسهیلات درخواستی پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: همچنین پرداخت این تسهیلات از محدودیت‌های متعارف در تسهیلات بانکی از جمله بدهی غیرجاری متقاضی و ذی‌نفعان و چک‌های برگشتی متقاضیان و ذی‌نعفعان مستثنی است و مشمول محدودیت‌های مقرر در ماده (5) مکرر قانون صدور چک نبوده و به عنوان مستثنیات دین تلقی می‌شود.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان پیشتر نیز در راستای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، انواع تسهیلات را در قالب طرح‌های مختلف به مشاغل اعلامی از سوی بانک مرکزی پرداخت و اقساط تسهیلات آنان را نیز بر اساس ضوابط ابلاغی، مشمول امهال کرده بود.

ارجمند در ادامه ضمن تشریح جزئیات تسهیلات پرداختی گفت: مبلغ تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای مساحت تا ۲۰۰ متر مربع، برای مساحت تا ۴۰۰ متر مربع (باغ تالار)، سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون تومانی و برای گروه 3، تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای مساحت ۵۰۰ متر مربع و بیشتر(فضای سالن)، مساحت باز هزار متر مربع و بیشتر(باغ تالار) صرفاً یکی از این دو ملاک محاسبه قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: مبلغ سود این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و به صورت ۲۰ ماهه پرداخت می‌شود و تسهیلات این دستورالعمل طی عقد مرابحه عام به صورت یک مرحله‌ای پرداخت می‌شود.

ارجمند گفت: مدت سه ماه نیز برای بازپرداخت قسط اول این تسهیلات پس از اخذ آن، تنفس محاسبه و اعمال خواهد شد که مجموعاً دوره اقساط ۲۲ ماه خواهد بود.

منبع: فارس

338524