مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

بیش از ۲ هزار فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی اعطا شد

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان از اعطای بیش از ۲ هزار فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن بهره مند شده اند.
تصویر بیش از ۲ هزار فقره تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی اعطا شد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال۲ هزار و ۵۱ فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از سوی بنیاد مسکن استان زنجان پرداخت شده و از این تعداد نیز تاکنون ۷۴۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

او بابیان اینکه تسهیلات طرح ویژه مقاوم سازی مسکن با کارمزد ۵ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به واحد‌های مسکونی روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت پرداخت می‌شود، ادامه داد:این تسهیلات به۲ هزار و ۷۲۵ واحد ابلاغ شده که از این تعداد۲ هزار و ۲۴۴ واحد معادل ۸۲ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی معرفی به بانک صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: پارسال نیز۴ هزار و ۳۲۵ واحد معادل ۹۸ درصد نسبت به سهمیه ابلاغی انعقاد قرار شده که میانگین این میزان در کشور ۵۵ درصد است و در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

او ادامه داد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی ۵۱ هزار واحد مسکونی به همت بنیاد مسکن استان زنجان مقاوم سازی شده است.

خواجه‌ای اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و گفت: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستا‌های مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی این طرح است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: واحد‌های مسکونی روستایی که از طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی استفاده کرده اند، تا ۱۰ سال بیمه حوادث شده و در صورت خسارت می‌توانند از بیمه مذکور استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

352465